دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۹۴۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی و جنوبی آغاز شده است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، گفت: خرید حمایتی زعفران در شهرهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شده و این موضوع می‌تواند حاشیه امن اقتصادی را برای کشاورزان زعفران کار ایجاد کند.

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص خرید حمایتی زعفران از کشاورزی، گفت: هر زمانی که عرضه و تقاضا در بازار بر هم می‌خورد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، در زمینه زعفران که محصولی صادراتی است کاهش صادرات نیز موجب افت قیمت این محصول می‌شود.
 
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خرید حمایتی یکی از سه نوع خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان است، ادامه داد: در کشور شاهد خرید تضمینی محصولات توسط دولت، خرید توافقی توسط تعاونی‌ها و بخش خصوصی و خرید حمایتی هستیم.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مواقعی که کشاورزان در حال زیان دیدن هستند محصولات تولیدی آنها به صورت حمایتی خریداری می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری نیز همانند سال 96 محصول تولیدی کشاورزان زعفران کار به صورت حمایتی از آنها خریداری می‌شود.
 
باستانی با بیان اینکه محصول زعفران از کشاورزان شناسنامه دار که زمین مشخص دارد خریداری می‌شود تا محصولات دلالان وارد این چرخه نشود، گفت: با خرید حمایتی کشاورزان حاشیه امن اقتصادی را برای محصول تولید خود شاهد می‌شود و نگرانی افت قیمت محصول در بازار از بین می‌رود.
 
رئیس فراکسیون تولید، فرآوری و صادرات زعفران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم در سال آینده سیستم‌های بخش خصوصی قوی مانند ایجاد اتحادیه‌های تولید کنندگان زعفران و لجستیک زعفران را مانند پسته، چای و برنج ایجاد شود، خاطرنشان کرد: خرید حمایتی زعفران در شهرهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی آغاز شده است./
(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها