دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۱۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۹۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

سکوت و رکود بر بازار اقلام اساسی حاکم است/ کاهش ۱۵ درصدی قیمت رب گوجه

حسنی گفت: با توجه به فراوانی کالا و نبود مشتری، بازار اقلام اساسی در رکود و آرامش به سر می‌برد.

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی از رکود و سکوت حاکم بر بازار اقلام اساسی خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی کالا و نبود تقاضا، بازار اقلام اساسی در آرامش به سر می‌برد.
وی درباره آخرین تحولات بازار برنج ایرانی افزود: با توجه به فصل برداشت و فراوانی تولید هر کیلو برنج با نرخ ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در بنکداری‌ها و با احتساب ۱۲ درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر ناشی از سودجویی مغازه داران است.
حسنی قیمت هر کیلو برنج خارجی ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۷ هزار و‌۹۰۰ تومان در عمده فروشی‌ها اعلام کرد و گفت: با توجه به ذخایر برنج خارجی مانده در انبار‌ها کمبودی در توزیع وجود ندارد.
دبیر کل بنکداران مواد غذایی با انتقاد از حباب کاذب قیمت چای خارجی در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت هر بسته بندی چای ۴۵۰ گرمی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تا ۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان است، در حالیکه حداکثر قیمت باید ۵۰ هزار تومان باشد.
وی با اشاره به اینکه قیمت حبوبات از ثبات نسبی در بازار برخوردار است، بیان کرد: با توجه به فصل برداشت، احتمال کاهش قیمت حبوبات در هفته‌های آتی دور از انتظار نیست.
حسنی از کاهش قیمت رب گوجه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد ۴ برابری گوجه، قیمت رب گوجه در بنکداری‌ها روند نزولی به خود گرفته به طوریکه نسبت به ماه‌های قبل بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.
به گفته این مقام مسئول، علی رغم کاهش قیمت رب گوجه در عمده فروشی ها، اما قیمت محصول در خرده فروشی‌ها تغییری نداشته است چرا که متاسفانه برخی افراد نمی‌خواهند کاهش قیمت را باور کنند.
دبیر کل بنکداران مواد غذایی در پایان درباره آخرین وضعیت اقلام اساسی در ایام اربعین تصریح کرد: با توجه به فراوانی اقلام در بنکداری‌ها کمبودی در توزیع وجود ندارد که قیمت دستخوش تغییر و‌تحولاتی در بازار شود.

(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۰۷:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها