دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۱۲
سرویس : بازار ارز و طلا
کد خبر : ۸۸۹۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس بازار ارز و طلا

دولت در نرخ گذاری بازار متشکل ارزی دخالت نکند

بشیری جلال گفت: اگر دولت در اجرای بازار متشکل ارزی دخالت نکند، مشکلی برای خرید و فروش و بازرگانان ایجاد نمی‌شود.

محمد بشیری جلال عضو اتاق بازرگانی ایران درباره تشکیل بازار ارزی اظهار کرد: اگر دولت در نحوه اجرای تشکیل بازار ارزی و قیمت گذاری دخالت نکند مشکلی برای خرید و فروش و بازرگانان ایجاد نمی‌شود.
عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر اجرای بازار همانند سابق باشد، این طرح، بسیار مناسب است چرا که می‌تواند برای بازرگانان و تجار مناسب باشد، در غیر اینصورت مشکلاتی درخصوص خرید و فروش به وجود می‌آورد.
شیری جلال با اشاره به اینکه هم اکنون دست دلالان در بازار زیاد شده است تصریح کرد: امیدواریم اجرای این بازار بتواند قدم مثبتی برای بازرگانان باشد که این امر مستلزم  برنامه ریزی درست و عدم دخالت دولت است.
عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: این بازار قرار است از طریق جلوگیری از معاملات غیرواقعی و فراهم کردم بستری برای معاملات بزرگ از طریق بازیگران اصلی که قرار است بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک باشد سبب کشف قیمت واقعی ارز در تهران شود.
شیری جلال در ادامه گفت: باتوجه به حساسیت این بازار و تاثیر آن، به نظر می‌رسد که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به جلوگیری از  فعالیت دلالان در محل این بازار داشته باشند چرا که ممکن است فعالیت این بازار را مختل و شبکه ارزی کشور را دچار پیچیدگی کند.
به گفته این عضو اتاق بازرگانی، باید منتظر ماند و دید که اجرای این بازار چه تاثیری می‌تواند در بازار و روند فعالیت تجار و بازرگانان داشته باشد.

(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۰۷:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها