یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۹۱۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات جوجه یکروزه به بالای یک میلیون قطعه رسید

فارغی گفت:بنابر آمار تاکنون حدود ۵۰۰ هزار تن تخم مرغ نطفه دار و بالای یک میلیون قطعه جوجه یکروزه صادر شده است.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه درباره آخرین تحولات بازار جوجه یکروزه اظهار کرد: با توجه به خروج مقداری جوجه از چرخه تولید و باز شدن مسیر صادرات، نرخ جوجه یکروزه در بازار متعادل شده است.
وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت جوجه یکروزه به بدترین شیوه ممکن به نرخ متعادل خود رسیده است چرا که بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش زیان خود چاره‌ای جز خروج تعدادی جوجه از گردونه تولید نداشتند.
فارغی ادامه داد: هم اکنون مرغداران گوشتی در فروش مرغ تولیدی مسیر زیان را طی می‌کنند، از این رو انتظار می‌رود که مسئولان ذی ربط توجه بیشتری به صنعت مرغداری داشته باشند تا در طول سال، مرغداران به سبب افت و خیز شدید قیمت متحمل زیان نشوند.
به گفته دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه، اگرچه اختلاف نظراتی مبنی بر زیان تولیدکنندگان جوجه یکروزه در بازار وجود دارد، اما برآورد ما حاکی از آن است که از ابتدای سال تا کنون ۷۰۰ میلیارد تومان و با احتساب سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.
وی افزود: بنابر قانون بهره وری، دولت تمامی کالا‌های مشمول قیمت گذاری، نظارت و کنترل را موظف است مابه التفاوت قیمت گذاری و نرخ بازار را به تولید کننده پرداخت کند، اما هرگز این میزان خسارت تولیدکنندگان جوجه را جبران نکرده و امیدی به جبران آن در ماه‌های آتی نیست.
فارغی تولید جوجه یکروزه در ماه مهر را ۱۱۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: با توجه به خروج ۷ الی ۸ میلیون قطعه جوجه از گردونه تولید و نیاز ماهانه مرغداران، مازادی در عرضه نداریم.
این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات بیان کرد: بنابر آمار تاکنون حدود ۵۰۰ هزار تن تخم مرغ نطفه دار و بالای یک میلیون قطعه جوجه یکروزه صادر شده است که امیدواریم این روند ادامه یابد و دولت با اتخاذ تصمیمات یک شبه مانع صادرات مجدد و بر هم زدن تعادل قیمت در بازار داخل نشود.

(یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها