یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۷۳۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/کاهش قیمت ذرت و کنجاله سویا در راه است

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم و رسیدن نرخ آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد.

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۵۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی ازدیاد تقاضا در برابر عرضه را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که تا پایان مهر قیمت مرغ زنده در دامنه ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۲۵۰ و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان باشد.
چهارآیین قیمت مرغ در ایام اربعین را پیش بینی کرد و گفت: با وجود آنکه قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست، از این رو قیمت مرغ در ایام اربعین به سبب جوجه ریزی مناسب واحد‌های تولیدی نوسان چندانی نخواهد داشت.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: قیمت کنونی نهاده‌های دامی نسبت به هفته گذشته نوسانی نداشته است، اما پیش بینی می‌شود که در هفته آینده قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار کمی متعادل‌تر شود.
وی ادامه داد: با توجه به بارگیری مناسب و تحویل به موقع نهاده به دامداران پیش بینی می‌شود که هفته آینده قیمت هر کیلو ذرت با کاهش ۱۵۰ تومانی از یک هزار و ۸۰۰ تا یک هزار و ۸۵۰ به مرز یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا از ۳ هزار و ۲ هزار و ۹۰۰ تومان به مرز ۲ هزار و ۸۵۰ تومان برسد.
چهارآیین از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در بازار به مرز ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده که این موضوع هیچ ارتباطی به ازدیاد تقاضای مرغداران برای جوجه ریزی ندارد.
وی کاهش عرضه را دلیل اصلی افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به حذف ۱۰ میلیون تن تخم مرغ نطفه دار از چرخه تولید پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه یکروزه در روز‌های آتی مجدد در بازار افزایش یابد.
این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ تصریح کرد: با توجه به دریافت عوارض صادراتی بالا به ازای هر کیلو مرغ صادر کننده‌های آن رغبتی به این امر ندارند در حالیکه از مسئولان ذیربط برای تعادل قیمت و جلوگیری از زیان مرغداران انتظار داریم که حداکثر عوارض صادراتی به ازای هر کیلو مرغ را یک هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کنند در غیر این صورت تعرفه بالا صادرات بر قاچاق مرغ به بازار‌های هدف دامن می‌زند.


(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۲۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها