چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۶۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۲ برابری نرخ سبوس

سلطانی گفت: قیمت پایین نان خشک در برابر سبوس موجب شد تا دامداران اقدام به مصرف نان خشک در واحد‌های دامداری می‌کنند.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن سبوس در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سبوس تنها خوراک مصرفی دامداران است که به سبب تولید در داخل، قیمت آن تابع نوسان نرخ ارز نیست.
وی افزود: در اسفند قیمت هر کیلو سبوس ۵۳۰ تومان بود که در خرداد پس از تصویب قیمت شیر شورای آرد و نان به یکباره نرخ هر کیلو سبوس به یک هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت که این امر بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.
سلطانی با بیان اینکه قیمت کنونی شیر خام از تورم کمتر است، گفت: براساس قانون افزایش بهره وری، تولیدکنندگان می‌توانند محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند که به همین خاطر همانند سایر محصولات باید قیمت تضمینی برای شیر و گوشت مطابق با تورم اعلام شود، در حالیکه نرخ کنونی شیر خام سنخیتی با تورم ندارد.
این مقام مسئول قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامداران را یک هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان شدید هزینه‌های تولید، دامداران گلایه خود را به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند و خواستار تجدید نظر در قیمت شدند که متاسفانه تاکنون اقدام موثری در این باره صورت نگرفته است.
مدیر عامل اتحادیه دامداران از جایگزینی نان خشک به جای سبوس در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: با توجه به قیمت پایین نان خشک در برابر سبوس، دامداران اقدام به مصرف نان خشک در واحد‌های دامداری می‌کنند که این امر زنگ خطری برای کاهش آرد نان مصرفی مردم به شمار می‌رود.
وی  در پایان قیمت منطقی هر کیلو سبوس را ۸۵۰ تا ۸۶۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان ۵۰ درصدی قیمت سبوس قبل از عید، افزایش مجدد نرخ منطقی نیست به طوریکه اگر تمهیداتی برای کاهش نرخ سبوس اندیشیده نشود، به سبب افزایش تقاضا، مجدد وارد کننده گندم خواهیم شد که این امر خطر جدی در بخش به شمار می‌رود.

(چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸) ۲۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها