سه شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۸۵۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اختصاص ۳۴ میلیون دلار ارز برای واردات واکسن طیور!

رفیعی پور گفت: سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون دلار ارز به متقاضیانی که برای تامین واکسن، دارو و مواد بیولوژیک ثبت سفارش کرده بودند، اختصاص یافت.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک واکسن و اقلام مرتبط با حوزه دامپزشکی اظهار کرد: قبل از آغاز تحریم‌ها در تامین نهاده‌های مرتبط با حوزه دامپزشکی همچون واکسن‌ها که اولویت اصلی مسائل پیشگیری است، تلاش‌هایی مبنی بر ثبت سفارش و واردات برای حداقل ۳ تا ۶ ماه صورت گرفته تا تولیدکنندگان نگرانی از این حیث نداشته باشند.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۳۴ میلیون دلار ارز به متقاضیانی که برای تامین واکسن، دارو، مواد بیولوژیک و ریز مغذی‌ها ثبت سفارش کرده بودند، اختصاص یافت.
رفیعی پور با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا به میزان کافی در سردخانه‌های کشور موجود است، بیان کرد: واکسن آنفلوانزا به میزان کافی وارد و به استان‌ها ارسال می‌شود تا پولت‌های مرغ مادر و تخم گذار علیه بیماری خطرناک آنفلوانزا حاد پرندگان واکسینه شوند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اجرای واکسیناسیون هدفمند در استان‌های خطرناک خبر داد و گفت: با توجه به آموزش بهره برداران، رصد، پایش و تشخیص به موقع و سریع بیماری در مناطق مختلف روستایی و صنعتی با اجرای واکسیناسیون هدفمند، سال گذشته اقدامات موفق آمیزی در کنترل آنفلوانزای حاد پرندگان انجام شد که امیدواریم امسال همانند گذشته این روند ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص نهاده‌های اصلی واکسن نداریم، گفت: در حوزه واکسن‌های دامی بیش از ۹۷ درصد واکسن مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، اما در حوزه طیور تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد واکسن کشور از طریق تولید داخل و مابقی واردات تامین می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تدابیر لازم برای تامین واکسن، شرکت‌های داخلی از این سهم استفاده می‌کنند تا در آینده نزدیک در حوزه تامین بتوانند به عدد و رقم بالای تولید برسند.
وی در پایان تصریح کرد: در تامین واکسن به صورت ذخایر استراتژیک تولید و توزیع یا پیش بینی انجام شده تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها