پنج شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۵۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اجرای طرح تولید سالم برای ۱۰۰ محصول کشاورزی در کشور

مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اجرای طرح استقرار استانداردهای ملی کشاورزی، ۱۰۰ محصول زراعی و باغی به صورت استاندارد و سالم در کشور تولید می‌شود.

مسعود حیدریان روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه «آشنایی با برندسازی محصولات کشاورزی و سموم مجاز و دوره کارنس آنها» در مهابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای ارتقای سلامت جامعه در استان‌های مختلف کشور کلید خورده و در حال اجراست.
وی با بیان اینکه برای هر استان محصولات کشت شده در همان استان برای اجرای این طرح انتخاب می‌شود، اضافه کرد: همه مراحل تولید محصول از مزرعه تا سفره در تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک قابل رصد هستند و مصرف‌کننده با آگاهی کامل و اطمینان از سالم بودن آن، فرآورده را مصرف می‌کند.
وی افزود: «سیب»، «انگور» و «گوجه‌فرنگی» سه محصول کشاورزی در آذربایجان‌غربی است که در راستای اجرای این طرح به تولید استاندارد آن نظارت می‌شود.
مشاور ملی طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در مزارع زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محصول گوجه‌فرنگی نیز در این استان به شهرستان میاندوآب اختصاص یافته است، بیان کرد: در این طرح همکاران بخش ترویج و حفظ نباتات جهاد کشاورزی براساس عملیات کشاورزی و تلفیقی و دستورالعمل‌های حدمجاز بیشینه آفت‌کش‌ها، مزارع پایلوت را انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: رعایت برخی توصیه‌ها و حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان موجب شده که محصول تولیدی استاندارد بوده و کود و سموم استفاده شده در آن محصول در حدمجاز باشد.
حیدریان با تاکید بر اینکه مردم برای حفظ سلامتی خود استفاده از این نوع محصول را در سبد غذایی و مصرف خانواده خود قرار دهند، اظهار داشت: مدیران کنترل کیفی به عنوان کارشناسان در کنار کشاورزان هستند تا تمام دستورالعمل‌ها و راهنمایی لازم را در رابطه با استقرار استانداردها به آنان آموزش داده شود.
در راستای موافقت‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی، موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، طرح «استقرار استانداردهای ملی حد بیشینه آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی ویژه مزارع زنان روستایی» را در استان‌ها اجرا می‌کند؛  هدف کلی این طرح فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی و عشایری است.
جامعه هدف این طرح اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، تسهیل‌گران و زنان کارآفرین بوده و دوره‌های آموزشی با موضوع مدیریت مزرعه، تغذیه گیاهی، مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی برای مخاطبان طرح در دستور کار ترویج است.

(پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها