شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۸۷۶۸۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ام بی ای نیوز
سرویس شیرینی و شکلات

شکلات جدید نستله شکر افزوده ندارد

شرکت مواد غذایی Nestle SA راهی را برای تولید شکلات بدون شکر افزوده پیدا کرده است. در این راستا شرکت برای شیرین کردن بر روی ماده باقی مانده از گیاهان کاکائو تکیه می کند. در همین حال مصرف کنندگان به خوراک طبیعی و سالم تر می نگرند.

این شرکت تولید کننده مواد غذایی از یک تکنیک ابداعی برای تبدیل خمیر سفید بهره می برد که با پوشش دادن دانه های کاکائو از آن یک پودر خاص می سازد. این پودر به طور طبیعی حاوی شکر است. به گفته «Vevey»، شرکت سوئیس محور، پاییز امسال در ژاپن، تحت دستور العمل جدید، نستله شروع به فروش قالب های شکلات KitKat با شکلات تلخ ۷۰٪ خواهد کرد که هیچ نوع شکر افزوده ای را در بر نمی گیرد. تاکنون، پالپ هرگز به عنوان یک شیرین کننده برای شکلات مورد استفاده قرار نگرفته است و معمولا بیشترین قسمت آن بیرون انداخته می شود.
 
الکساندر فون مایولت، مدیر بخش کسب و کار شیرینی سازی نستله در یک مصاخبع تلفنی گفت که این شرکت قادر است تا از همان فرآیند برای تولید شکلات شیری یا سفید در آینده استفاده کند.
 
صنعت غذا و نوشیدنی در رابطه با تولید محصولات سالم تر در بحبوحه افزایش میزان چاقی و دیابت از سوی مصرف کنندگان و دولت ها تحت فشار است. حرکت نستله شاید باعث تقویت جایگاه خود به عنوان یک رهبر در این صنعت شود و البته این اتفاق سه سال پس از کشف راهی برای تغییر ساختار شکر جهت تقویت قدرت شیرین کنندگی خود رخ می دهد.
 
بزرگ ترین شرکت تولید کننده مواد غذایی در جهان سال آینده قصد بهره برداری از تکنیک پالپ برای سایر برند های شیرینی در چندین کشور دیگر را دارد.
 
به اعتقاد فون مایلوت، دستیابی به یک شکلات اعلا تر محصول بکارگیری پالپ است. شکر یک جزء و عنصر ارزان به شمار می رود.
 
شکلات تلخ ۷۰٪ جدید نستله ۴۰٪ شکر کمتر از شبیه ترین قالب های شکلات با شکر افزورده دارد. وزن شکر در هر بسته کیت کت های شکلات تلخ موجود نستله ۱۲.۳ گرم است.
 
فون مایلوت خاطرنشان کرد که روند کاهش میزان شکر بی وقفه ادامه دارد و فقط در یک لحظه تمرکز بر روی آن نیست. فرآیند فوق بیشتر حول روش جدیدی برای تولید شکلات و استفاده از بهترین قسمت غلاف کاکائو می چرخد.
(شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها