پنج شنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۷۴۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مجوز تولید ۱۰ هزار تن ماهی خاویاری صادر شد

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در سال گذشته شش تن خاویار تولید شد گفت: با توجه به برنامه های توسعه ای برای تولید ۱۰ هزار تن گوشت ماهی خاویاری و ۱۰۰ تن خاویار مجوز صادر شد.

حسینعلی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در مراسم روز مزرعه(با موضوع تاس ماهیان) اظهار کرد: در 20 استان کشور تولید ماهیان خاویاری انجام می شود به طوری که تنها 10 مزرعه پرورش خاویاری در استان هرمزگان داریم.
وی افزود: برای تولید 10 هزار تن گوشت ماهی خاویاری و 100 تن خاویار مجوز صادر شده اما  میزان تولید خاویار پرورشی در سال 97  تنها  شش تن بوده است.
معاون سازمان شیلات ادامه داد: با ارائه تسهیلات به بخش خصوصی می‌توانیم آنها را به فعالیت در بخش تولید ماهیان خاویاری ترقیب کنیم.
وی با مقایسه میزان تولید آبزیان پرورشی با قبل از پیروزی انقلاب گفت: در سال 57  میزان تولیدات آبزی‌پروری 3هزار و 200 تن بوده که این رقم اکنون به 500 هزار تن رسیده است.
 عبدالحی در پایان صحبتهای خود گفت: بخش شیلات یک درصد از تولیدات محصولات کشاورزی تولیدشده در کشور را شامل می شود اما درآمد آن 10 درصد تولیدات این بخش است.

(پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸) ۱۶:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها