چهارشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۷۴۵۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای صادرات و فرآوری سیب‌های تلف شده نداشته است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در خصوص تلف شدن سیب‌های مذکور در سردخانه، این احتمال داده می‌شود که برنامه‌ای برای تبدیل و صادرات آن وجود نداشته است.

عبدالله  حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درگفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص از بین رفتن حجم بسیار زیادی از سیب‌های نگهداری شده در سردخانه‌های دماوند، گفت: با توجه به اقدامات و تصمیم گیری‌ها صورت گرفته شده در روزهای اخیر بیشتر شاهد چنین اتفاقاتی می‌شویم.
 
محوریت تنظیم بازار توسط وزارت صمت واردات است
 
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل انتزاع مسئولیت تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی و انتقال آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت محوریت این بخش واردات است، تصریح کرد: با افزایش واردات ارزش محصولات داخلی در بازار کاهش پیدا می‌کند و محصول کشاورزان در انبارها و سردخانه‌ها باقی می‌ماند.
 
وزارت کشاورزی از گردونه تصمیم‌گیری خارج شده است
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص تلف شدن سیب‌های مذکور در سردخانه، این احتمال داده می‌شود که برنامه‌ای برای تبدیل و صادرات آن وجود نداشته است، ادامه داد: با اقدامات اخیر وزارت جهاد کشاورزی از گردونه تصمیم‌گیری خارج شده و تنها می‌تواند در زمینه تولید تصمیم‌گیری کند نه پس از تولید.
 
وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در زمینه مراحل پس از تولید مانند فرآوری و بسته بندی انجام داده بود
 
وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اقدامات خوبی در زمینه مراحل پس از تولید مانند فرآوری و بسته بندی انجام داده بود، ادامه داد: در صورتی که وزارت صمت به منظور تنظیم بازار از محصولات داخلی استفاده نکند مشکلات کشاورزان افزایش پیدا می‌کند.
 
وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تکمیل زنجیره تولید بود
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات توسعه روستایی برای تکمیل زنجیره ارزش هزینه شده است، وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تکمیل این زنجیره بود./
(چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها