یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۷۳۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

ارز 4200 تومانی را از اقتصاد کشور حذف کنید/ خانه صمت مازندران دستاوردهای تاریخی به میراث گذاشته است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در همایش بزرگداشت هفته صنعت و معدن با بیان اینکه نرخ گذاری و نوسانات ارزی سبب ایجاد یک رانت جدید در کشور شده است درحالی که ارز باید تک نرخی شود، اظهار کرد: ریشه داشتن مشکلات در تحریم‌ها را قبول ندارم، اظهار کرد: تحریم‌ها سبب می‌شود سرمایه‌هایی مانند نفت هدر نرود و باقی می ماند.

حسین زحمتکش
سید مجتبی رضوی با بیان اینکه بایدسرمایه گذاری های موجود حفظ شود شود در ادامه  به قانون نظام بانکی اشاره کرد و افزود: تاکنون اتفاق خاصی در سیستم و نظام بانکی رخ نداده است و حدود پنج سال از نظر تکنیکی وسیستمی با سیستم بانکی دنیا فاصله داریم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار کرد: راه‌حل گذر از مشکلات در همین نزدیکی‌ها است، ولی ما خیلی عقبیم، سیستم بانکی ما پنج سال با سیستم تکنیکی بانک‌های دنیا فاصله دارد.
رضوی افزود: این اقتصاد بی‌ثبات که ما تجربه می‌کنیم چه تحریم باشیم چه نباشیم، و چه نرخ افزایش پیدا کند چه کاهش یابد،  ثابت شدنش به تصمیم‌گیری‌های صحیح بستگی دارد، با نرخ گذاری‌ها یک رانت جدید ایجاد می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: فساد مالی به شدت فراگیر شده است،  هر کسی  از راه می‌رسد جیب خودش را پر می‌کند، با تبیین سیستم ضد فساد قوی در کشور مشکلات حل می‌شود ربطی هم به آقای ترامپ ندارد، چینش محیط زیست بهم خورده،  آبی کم شده، تناسب جمعیت با زیر ساخت‌ها  وجود ندارد، همه اینها این نوید را می‌دهد که اگر خوب فکر کنیم تصمیم گیری درست می‌کنیم و خیلی تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نخواهیم گرفت.
این مسؤول افزود: ما تمرکزهای مالی قوی ایجاد کردیم بدون اینکه نظارتی داشته باشیم و در این زمینه باید با مردم صادق باشیم، دیگر دوره ای که بخواهیم چیزی را کتمان کنیم گذشته است، باید راستگو باشیم تا مردم صداقت را درک می‌کنند.
وی تصریح کرد: یک لایه از مدیریت این مملکت باید برداشته بشود و مدیران کارآمد جدیدی سر کار بیایند، ارز باید تک نرخی شود،  بحث تعیین تکلیف املاک تملیکی هم باید مورد بررسی قرار گرفته است چرا که این املاک که در حال نابودی است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه بیان کرد:  اقتصاد کنونی ما ربطی به ترامپ و سیاست‌هایش ندارد و بسته به تصمیم‌های داخلی ما دارد، همچنین با نرخ گذاری‌های ارزی یک رانت جدید ایجاد می‌کنیم و مسئله ربطی به ترامپ و تحریم ندارد درحالی که ارز باید تک نرخی شود.
رئیس خانه صنعت و معدن مازندران افزود: فساد فراگیر و آقازاده‌ها مربوط به مسائل داخلی است و اگر سیستم ضدفساد ایجاد شود، اقتصاد راحت تر نفس می‌کشد.
وی تخریب محیط زیست و تخریب جنگل‌ها را ریشه در مسائل داخلی دانست و گفت: اگر اقتصاد مقاومتی و درون زا و برون گرا را مدنظر قرار دهیم برابر تحریم‌ها کمترین اثر را خواهیم گرفت.
رضوی با تاکید براینکه باید با مردم صادق باشیم و صادقانه صحبت کنیم افزود: هدفمندی یارانه‌ها با این شیوه پرداخت‌ها به ضرر مردم و اقتصاد است ولی پوپولیسم نهفته در دولت اجازه تغییر شیوه را نداده است.
وی خاطر نشان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مدستاوردهای مهمی را به میراث گذاشته است و درصدد حفظ سرمایه های موجود در واحدهای راکد هستیم.

(یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸) ۲۲:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها