جمعه / ۲۸ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۷۱۲۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

متقاضیان تسهیلات توسعه گیاهان دارویی و گلخانه اقدام کنند

۱۰ رسته فعالیت در برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته و تاکنون تسهیلات توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای به استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد که امسال برای اجرای برنامه تولید و اشتغال در بخش کشاورزی ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی یارانه‌دار به استان ابلاغ شد و تاکنون ۶۱ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.
مهدی بهدانی با بیان اینکه این تسهیلات بانکی یارانه‌دار در قالب ردیف اعتباری «بند الف تبصره ۱۸» به استان ابلاغ شده است اظهار داشت: در برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی ۱۰ رسته فعالیت مدنظر قرار گرفته است که به تدریج تسهیلات مربوطه به استان اختصاص می‌یابد.
وی گفت: در این برنامه ۱۰ رسته فعالیت ویژه در بخش کشاورزی از جمله گلخانه‌ها، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات دامی (به غیر از مرغ گوشتی، تخم‌گذار و زنبور عسل)، شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای بخش کشاورزی، شیلات و آبزیان، دامپزشکی و گیاه‌پزشکی، ساماندهی کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان، مدرن سازی و مکانیزاسیون کشاورزی و کسب و کارهای بازرگانی بخش کشاورزی اولویت بندی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به دو رسته گیاهان دارویی و گلخانه‌ها اختصاص یافته و متقاضیان باید برای استفاده از این تسهیلات در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه کنند.
بهدانی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۷ نفر با ۱۴ میلیارد تومان طرح در رسته گلخانه‌ها در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند و بررسی‌های لازم درخصوص این طرح‌ها در حال انجام است.
وی گفت: تسهیلات مربوط به رسته گیاهان دارویی نیز بتازگی به استان اختصاص یافت و از هفته آینده متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور ثبت نام کنند.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در قالب اجرای برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی استان ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه گیاهان دارویی به استان اختصاص یافت.
وی افزود: نرخ سود تسهیلات در برخی رسته فعالیت‌ها هفت درصد و در برخی ۱۲ درصد و سرمایه در گردش نیز ۱۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.
بهدانی اظهار داشت: در حال حاضر فقط در رسته گلخانه‌ها و گیاهان دارویی می‌توان ثبت نام کرد و تا زمان ابلاغ بخش دیگری از اعتبار، امکان ثبت نام برای سایر رسته‌ها در سامانه نیز فراهم خواهد شد.

(جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها