چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۹۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

سهم 25 درصدی روستائیان در اشتغال کشور

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: سهم اشتغال روستاییان به ۲۵ درصد سهم اشتغال کشور رسیده است.

منوچهر رزمجو چهارشنبه ۱۹ تیر در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن در روستاها و قانون استفاده از تسهیلات اشتغال روستاییان یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات با هدف جلوگیری از مهاجرت‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شد.
وی افزود: در استان همدان از اعتبارات در نظر گرفته شده ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد مربوط به نهادهای حمایتی بود که تا این لحظه ۱۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص یافته که با این مبلغ، ۱۰۲ هزار طرح در سامانه کارا به مبلغ ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد مصوب شده است.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری عنوان کرد: ۹۸ هزار طرح با ۸ هزار میلیارد اعتبار پرداخت شده که سرانه هر طرح ۹۰ میلیون تومان و برای اشتغال ۳۶ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: آثار و نتایج اولیه طرح نشان از اثربخشی خوب این طرح است به طوری که کاهش بیکاری از بهار ۹۸ از ۱۲ به ۱۰.۸ رسیده و در بخش روستایی نیز از ۸.۲ به ۷.۲ رسیده است.
رزمجو تصریح کرد: سهم GDP روستا از کل کشور ۲۶.۵ درصد است که سهم روستاهای همدان ۳۰.۲ کشور است که نشان از فعال بودن روستاهای همدان است.
وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در روستاهای همدان ۵.۲ است و نرخ مشارکت ۵۰.۶ درصد است که نشان از رسیدن به نرم جهانی است.
وی با بیان اینکه پیگیر باقیمانده اعتبارات ابلاغی هستیم، تأکید کرد: پیگیر بازگشایی سامانه کارا هستیم.
این مقام مسئول با تأکید بر ایجاد کمیته‌های نظارت در استان‌ها، ادامه داد: بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم باید سالانه ۵ هزار روستا شناسایی و نسبت به بررسی مسائل اقتصادی در راستای رشد و شکوفایی این مناطق اقدام شود.
وی عنوان کرد: در ابتدا مقرر شده که ۲۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از مجموع ۳۸ هزار روستا شناسایی و سند اشتغال و توسعه آنها تدوین شود.

(چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸) ۲۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها