چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۹۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۳۵ هزار هکتار انجام شد

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه طی یک هفته اخیر هجوم جدیدی از ملخ صحرایی نداشته ایم گفت: با هجوم ۱۷۳ دسته ملخ صحرایی به کشور از بهمن سال ۹۷ تا یک هفته گذشته، مبارزه با این آفت در سطح ۷۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار از مناطق آلوده ۹ استان جنوبی کشور انجام شد.

«سید محمدرضا میر» بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی را مربوط به استان سیستان و بلوچستان دانست و افزود: مبارزه با این آفت در سطح ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ هکتار در سیستان و بلوچستان، ۱۶۱ هزار و ۸۵۰ هکتار در کرمان، ۱۴۴ هزار و ۵۲۲ هکتار در هرمزگان، ۱۰۴ هزار و ۲۸۰ هکتار بوشهر، ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار خوزستان، ۴۴ هزار و ۶۴۸ هکتار در فارس، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار در کهگیلویه و بویر احمد، ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار ایلام و ۸۲۳ هکتار استان خراسان جنوبی عملیاتی شده است.
وی تصریح کرد: روزهای گذشته ریزش جدید دسته‌های ملخ به استان‌های جنوبی کشور گزارش نشده، اما همچنان سطح مبارزه علیه ملخ‌های بالغ و پوره ملخ در حال انجام است.
سخنگوی یاد شده، افزود: احتمال ریزش‌های جدید ملخ در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد، اما همچنان آماده مبارزه با این آفت هستیم تا به اراضی کشاورزی راه پیدا نکنند.
مبارزه با ملخ مراکشی در سطح ۱۲۰ هزار هکتار
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: اکنون مبارزه با ملخ مراکشی (بومی) در سطح بیش از ۱۲۰ هزار هکتار در ۱۴ استان واقع در نوار شمالی کشور در حال انجام است.
به گفته میر، این سطح مبارزه در استان‌ها شامل اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، قزوین، گیلان، کردستان، آذربایجان شرقی، تهران، گلستان، مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سمنان می‌شود و همچنان ادامه دارد.
هجوم ملخ صحرایی از بهمن سال ۹۷ تاکنون در اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بیش از ۶ استان جنوبی کشور کلید خورد و از هشتم بهمن پارسال نخستین دسته‌های ملخ صحرایی در بندر نخیلو استان هرمزگان گزارش شد.
هجوم ملخ‌های صحرایی به ایران در بیش از پنج دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.
در سال ۱۳۴۰ با حمله ملخ‌ها در سطحی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مبارزه شده بود.

(چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها