پنج شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۳۲۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مبارزه با ملخ های صحرایی در ۵۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور انجام شد

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت:کار مبارزه با ملخ های صحرایی در بیش از ۵۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور انجام شده است.

محمدرضا درگاهی در جلسه شورای کشاورزی استان فارس افزود: در استان‌هایی همچون بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در یک ماه آینده دسته هایی از ملخ ها را شاهد خواهیم بود که می آیند و تغذیه می کنند و پرواز می کنند و زاد و ولد دارند.
وی ادامه داد: مبارزه با ملخ های صحرایی در استانهای مختلف در حال انجام است و در استان فارس نیز که با این مسئله درگیر شده تاکنون ۳۰ هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است و پیش بینی مبارزه تا ۸۰ هزار هکتار را داریم.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: عملیات تاکنون به خوبی پیش رفته است و امیدواریم تا پایان شهریور ما به سقف ۸۰۰ هزار هکتار که پیش‌بینی مبارزه است دست یابیم و آفت را کنترل و صدمه ای به امنیت غذایی کشور وارد نشود.
موضوع ورود ملخ های صحرایی یا دریایی از بهمن ۹۷ به کشور مطرح و عنوان شد این نوع ملخ ها از جنوب خلیج فارس وارد ایران شده اند.
در این جلسه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس از افتخارات کشور است و در حوزه های مختلف دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای است که می توان کارهای بزرگی به خصوص در حوزه گردشگری در این استان انجام داد.
عبدالله حاتمیان ادامه داد: به کارگیری ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند ایجاد شغل را به دنبال داشته باشد که باید این مسئله را بر پایه خرد ورزی و خردمندی جلو ببریم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مسئله گردشگری را در استان فارس امنیتی کنیم که خدای نکرده روزی این موضوع از کنترل ما خارج شود.
حاتمیان افزود: نباید مسلسل سنوات گذشته با مسئله گردشگری در استان فارس برخورد کنیم بلکه باید به گونه ای رفتار شود تا نهایت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه گردشگری در استان فارس صورت بگیرد.

(پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها