چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۵۹۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سرما ۲ هزار میلیارد ریال به کشاورزی دامغان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: سرمای اردیبهشت سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و پسته دامغان وارد کرد.

محسن طباطبائیان افزود: ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی دامغان بر اساس برآوردها، بیش از ۲ هزار و ۱۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال بوده است.
وی افزود: سرمای دیررس بهاره، سبب سرمازدگی سه هزار و ۴۴۴ هکتار از اراضی بخش کشاورزی شهرستان دامغان اعم از زمین های باغی و زراعی این شهرستان شد.
طباطبائیان ادامه داد: سرمای هفته اول اردیبهشت امسال، به ۲۲ هزار و ۹۸۶ تن انواع محصول کشاورزی شهرستان دامغان خسارت وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: سرمازدگی، سبب وارد شدن خسارت ۲۵ درصدی به ۶۵۰ هکتار از زمین های زیر کشت جو در شهرستان دامغان شد که در اثر آن ۳۶۰ تن محصول جو در این شهرستان خسارت دید.
به گفته طباطبائیان، بیش از ۶۰۰ هکتار از گندمزارهای این شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند که در مجموع ۴۳۲ تن محصول گندم بر اثر این سرمازدگی ازبین رفت.
وی از وارد شدن خسارت به دو هزار و ۱۹۰ هکتار از باغات شهرستان دامغان بر اثر سرمازدگی خبر داد و گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۱۸۰ تن انواع محصولات باغی شامل گلابی، انگور، گیلاس، آلبالو، سیب، پسته، گردو، بادام، هلو، شلیل و زردآلو بر اثر این سرمازدگی دچار خسارت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: علاوه بر خسارت سرمازدگی، این شهرستان در وقوع سیلاب نیز ۴۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال در بخش کشاورزی متحمل خسارت شد.
 بر اثر سرمای سال گذشته، محصول پسته باغات شهرستان دامغان بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت دید.
بیش از ۳ هکتار باغ میوه و ۱۹ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
۸۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند، اکبری، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

(چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها