چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۵۸۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از نارسایی قلبی

بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی مناسب برای کاهش فشار خون بالا می‌تواند با خطر نارسایی قلبی نیز مقابله کند.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند رژیم غذایی "دش" (DASH) که به رژیم خوراکی "فشارخون‌کاه" موسوم است می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در افراد کمتر از ۷۵ سال به نصف کاهش دهد.
 
رژیم غذایی فشارخون‌کاه سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار، غلات و محصولات لبنی کم‌چرب است. همچنین میزان نمک، گوشت قرمز، قند و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی مصرفی آن بسیار پایین است.
 
محققان آمریکایی اظهار داشتند: پیش از این تاثیر رژیم غذایی فشارخون‌کاه در پیشگیری از نارسایی قلبی مورد بررسی قرار گرفته بود اما با نتایج متضادی همراه بوده‌است. در این بررسی جدید مشخص شد رژیم غذایی DASH می‌تواند خطر نارسایی قلبی را به نصف کاهش دهد و تاثیر آن از دارو نیز بهتر است.
 
در این بررسی سلامت قلب نزدیک به ۴۵۰۰ آمریکایی ۴۵ تا ۸۴ ساله مورد مطالعه قرار گرفت. هیچ یک از این افراد پیش از این سابقه بیماری قلبی نداشتند. آنان اطلاعاتی را در مورد عادات غذایی خود ارائه کردند و برای مدت ۱۳ سال تحت کنترل قرار گرفتند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در میان افراد کمتر از ۷۵ سال مشاهده شد افرادی که رژیم غذایی فشارخون‌کاه را رعایت کرده بودند ۴۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی بوده‌اند.
(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها