چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۵۸۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

ثبات نرخ محصولات لبنی در بازار/ صادرات بستنی از ابتدای خرداد به عراق ممنوع می شود

باکری گفت: با وجود درخواست کارخانه های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات، تا کنون قیمت هیچ یک از اقلام تغییری نداشته است.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی  از ثبات قیمت محصولات لبنی در بازار خبر داد و گفت: اگرچه کارخانه‌های لبنی و دامداران درخواست افزایش قیمت و بررسی بهای تمام شده فرآورده‌های لبنی و شیرخام را به ستاد تنظیم بازار دادند، اما تاکنون قیمت هیچ از یک اقلام تغییری نداشته است.
وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ نهاده‌های دامی، دامداران نسبت به نرخ کنونی شیرخام انتقاداتی دارند، اما تا زمانیکه مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشود، راه دیگری وجود ندارد.
باکری ادامه داد: با توجه به افزایش بهای تمام شده شیرخام، انجمن طبق بهای تمام شده محصولات لبنی و نامه دامداران از ستاد تنظیم بازار خواست تا به هر میزانی که به نرخ شیرخام افزوده می‌شود، قیمت محصولات لبنی افزایش یابد.
دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه زمان مشخصی را برای افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار نمی‌توان اعلام کرد، بیان کرد: با توجه به آنکه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت پس از بررسی اسناد و مدارک و کارشناسی‌های لازم، نرخ مصوب را اعلام می‌کند، از این رو نمی‌توان با قطعیت گفت که از چه زمانی قیمت محصولات لبنی در بازار افزایش می‌یابد.
به گفته وی، با افزایش قیمت محصولات لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار، کالا‌های گروه یک همچون شیر، ماست و پنیر شامل این مصوبه خواهند شد و استثنایی در این زمینه وجود ندارد.
باکری با اشاره به اینکه شرایط صادرات محصولات لبنی تعریف چندانی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه ۸۰ درصد محصولات لبنی به عراق صادر می‌شود، از این رو با مصوبه ممنوعیت واردات کالا از سوی عراق پیش بینی می‌شود که امسال میزان صادرات نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.
این مقام مسئول از ممنوعیت صادرات بستنی از ابتدای خرداد به عراق خبر داد و گفت: براین اساس حداقل ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار ارز برای واردات این قلم حذف می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه کارخانه‌های لبنی با مشکلات متعددی در تولید روبرو هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه دستمزد، انرژی، حمل و نقل، قیمت شیر خام و .. پیش بینی می‌شود که حداقل ۳۷ تا ۳۸ درصد نرخ محصولات لبنی افزایش یابد.

(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها