چهارشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۸۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

مطالبات چغندرکاران کرمانشاهی ظرف مدت یک ماه پرداخت شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، گفت: اینکه محصول کشاورزان چغندرکار باید به صورت تضمینی خریداری و مطالبات آنها نهایتا ظرف مدت یک ماه پرداخت شود.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، گفت: اینکه محصول کشاورزان چغندرکار باید به صورت تضمینی خریداری و مطالبات آنها نهایتا ظرف مدت یک ماه پرداخت شود.
احمد صفری
 
احمد صفری  نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عدم پرداخت کامل مطالبات کشاورزان چغندرکار استان کرمانشاه، گفت: کشاورزان در استان کرمانشاه تنها یک بار در سال امکان کاشت محصول در اراضی خود را دارند و هزینه‌های تولید محصول خود را در طول سال زراعی از طریق دریافت تسهیلات تامین می‌کنند.

40درصد کشاورزان چغندرکار مطالبات سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولید قند مطالبات کشاورزان چغندرکاران استان کرمانشاه را به صورت سالانه پرداخت می‌کنند، ادامه داد: درحال حاضر بیش از 40درصد کشاورزانی که محصول چغندر خود را در شهریورماه سال گذشته تحویل داده اند مبلغی را دریافت نکرده‌اند.
احمد صفری
 
کشاورزان توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باتوجه به عدم پرداخت مطالبات، کشاورزان توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها را ندارد، عنوان کرد: متاسفانه بانک‌های درصورتی که تاخیری در پرداخت اقساط کشاورزان صورت بگیرد بدون درنظر گرفتن شرایط اقدام به ارسال اخطار به ضامن‌ها و محاسبه سود دیرکرد و جریمه می‌کنند.
 
بدهی کشاورزان به بانک‌ها با مطالبات آنها از تهاتر شود
 
صفری با بیان اینکه اگر امکان آن وجود دارد باید بدهی کشاورزان به بانک‌ها با مطالبات آنها از تهاتر شود تا در این میان دچار زیان بیشتری نشوند، تصریح کرد: با توجه به افزایش تورم ارزش ریالی مطالبات کشاورزان در مقایسه با شهریورماه سال گذشته به یک سوم کاهش پیدا کرده است.
 
تاخیر در پرداخت مطالبات موجب کاهش کشت چغندرقند شده است
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه محصول کشاورزان چغندرکار باید به صورت تضمینی خریداری و مطالبات آنها نهایتا ظرف مدت یک ماه پرداخت شود، عنوان کرد: با توجه به عدم پرداخت به موقع پول چغندرکاران علی رغم نیاز کشور به شکر با توجه به شرایط دشوار واردات عمدتا کشاورزان اقدام به کشت این محصول نکرده‌اند.
(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها