شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۱
سرویس : گزارش تصویری
کد خبر : ۸۵۷۲۵
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس گزارش تصویری

خودکفایی واقعی در تولید گندم برای اولین بار

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پیش بینی می‌شود سال جاری باتوجه به حجم بارش‌ها و مناسب بودن آن تنها سالی باشد که به صورت واقعی و طبیعی در زمینه برداشت گندم به خودکفایی دست پیدا کنیم.

سیدعلاءالدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص میزان برداشت گندم در برخی استان‌های کشور، گفت: در سال جاری علی‌رغم اینکه شاهد بروز سیل در برخی از استان‌ها بودیم و خساراتی را به بارآورد اما در استان‌هایی مانند فارس وضعیت تولید گندم در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب تر است.
 
میزان برداشت گندم در استان بوشهر حدود 6 برابر سال گذشته است
 
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از استان‌ها با توجه به مناسب بودن میزان بارش در کشت‌های دیم حجم برداشت گندم افزایش چشمگیری را داشته است، تصریح کرد: میزان برداشت گندم در استان بوشهر حدود 6 برابر سال گذشته است و این اتفاق در استان فارس نیز وجود دارد.
سید علاءالدین خادم
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سال جاری باتوجه به حجم بارش‌ها و مناسب بودن آن تنها سالی باشد که به صورت واقعی و طبیعی در زمینه برداشت گندم به خودکفایی دست پیدا کنیم، ادامه داد: در زمینه گندم که کالایی استراتژیک در زندگی مردم محسوب می‌شود جای نگرانی وجود ندارد.
 
امکان ذخیره گندم برای سال آینده وجود دارد
 
وی با تاکید بر اینکه امکان دارد میزان برداشت گندم به صورتی باشد که بتوانیم بخشی از آن را برای سال‌های آینده ذخیره کنیم، عنوان کرد: دولت در حال حاضر به دنبال خرید به روز گندم است تا تولیدکنندگان نیز از نظر دریافت مطالبات خود همانند سال‌های گذشته دچار مشکلات نشوند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت باید در خرید گندم به عنوان کالای استراتژیکی مانند گندم عملکرد مناسبی را داشته باشد،خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضای مناسبی در زمینه تولید و خرید گندم توسط دولت وجود دارد.
(شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها