چهارشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۶۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

ایجاد تعادل بین بازار و تولید در وزارتخانه یکپارچه راحت‌تر است

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت معتقد است که مدیریت متمرکز و منسجم، تصمیم‌گیری سریع و شجاعانه و واگذاری تصدی‌گری‌ها به مردم در وزارتخانه ادغام شده بهتر انجام می‌شود.

نشست کارشناسی بررسی ابعاد تشکیل وزارت بازرگانی با حضور وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، دبیرکل کنفدراسیون صادرات و رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین برگزار شد.
در این نشست، مهدی غضنفری - وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه بهتر است در شرایط فعلی ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را حفظ کنیم و برای تفکیک زود است، گفت: شب گذشته رئیس جمهور در مراسم افطاری مقام معظم رهبری به ضرورت مدیریت متمرکز و منسجم، تصمیم‌گیری سریع و شجاعانه و واگذاری تصدی‌گری‌ها به مردم اشاره کرد.
وی افزود: باید بررسی شود که این ضرورت‌ها در کدام نوع از وزارتخانه‌ها عملی می‌شود.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دهم، با توجه به اینکه در وزارتخانه ادغام شده وزیر باید برای هر دو بخش صنعت و بازرگانی تصمیم‌گیری کند، سرعت تصمیم‌گیری در این وزارتخانه بیشتر می‌شود. از طرف دیگر چون در وزارتخانه ادغام شده کار وزیر سنگین است زمینه برای واگذاری‌ها و کاهش تصدی‌گری دولت بیشتر فراهم می‌شود.
وی افزود: همچنین ایجاد هماهنگی و تعادل بین دو بخش بازار و تولید نیز در وزارتخانه ادغام شده بهتر مدیریت می‌شود.
غضنفری همچنین با بیان اینکه دولت باید به سمت چابک‌سازی بیشتر حرکت کند، اظهار کرد: چابک سازی از طریق وزارتخانه ادغامی بیشتر امکان‌پذیر است و از طرف دیگر کسی نمی‌تواند تضمین کند که در صورت تفکیک وزارتخانه‌ها، وضعیت تولید و تجارت بهتر شود چرا که ریشه مشکلات به این تفکیک برنمی‌گردد.
در ادامه این نشست جمشید نفر - دبیر کنفدراسیون صنعت ایران - با تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام موافقت کرد و گفت: زمانی که برای تجارت یک مرکز جداگانه وجود داشت وضعیت برای صادرکنندگان بهتر بود.‌

(چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۲۲:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها