دوشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۵۱۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

بیشتر ارزهای صادرکنندگان به کشور بازنگشت

مودودی گفت: آمارها نشان می دهد بخش عمده‌ای از صادرات سال گذشته با هدف بازگشت ارز به کشور صورت نگرفته است.

محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه سومین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی گفت: کل صادرات کشور حدود ۲۰۳۹ میلیارد دلار ثبت شده است که سهم قبل از انقلاب  حدود ۱۶۲ میلیارد دلار بوده و صادرات بعد از انقلاب اسلامی، به یک هزار و ۸۷۰ میلیارد دلار رسیده است، این امر نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از مجموع صادرات کل کشور،  بعد از انقلاب محقق شده است.
مودودی افزود: چنانچه در این سال‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش صادرات را برای توسعه صادرات اختصاص می‌ دادیم، این رقم رشد بیشتری پیدا می‌کرد.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: سهم صادرات نفت و گاز در ۴۰ سال گذشته حدود ۱۵۰۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد دلار بوده است.
وی گفت: صادرات در بخش پتروشیمی ۱۳۸ هزار میلیارد دلار، صادرات کالا ۲۳۷ هزار و ۷۲۷ میلیارد دلار و صادرات خدمات ۱۶۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار بوده است.
به گفته این مقام مسئول، سال گذشته با توجه به صادرات ۴۴.۳ میلیارد دلاری و واردات ۴۲.۶ میلیارد دلاری، تراز تجاری کشور به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.
مودودی ادامه داد: سال ۹۷ تعداد ۶ هزار و ۴۴۷ صادرکننده جدید حقیقی و حقوقی ظهور کردند که این افراد در مجموع ۵،۴ میلیارد دلار صادرات انجام داده اند. از این میان تنها ۴۴۵ فرد و شرکت، صادرات بیش از یک میلیون دلار داشته آمد و مابقی، صادراتی کمتر از یک میلیون دلار انجام داده اند و این به معنای آن است که بخش عمده‌ای از این صادرات با هدف بازگشت ارز به کشور صورت نگرفته است.
وی در پایان گفت: معنای آمار مزبور این است که بیشتر این صادرات با هدفی به جز بازگشت ارز صورت گرفته است، زیرا آمار‌ها نشان می دهد در همین سال میزان صادرات صادرکنندگان اصلی و با سابقه کاهش یافته است.

(دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها