چهارشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۸۷۷
گزارشگر : ۳۶۳۲
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

تحریم ها موجب تقویت وفاق ملی و تسریع در خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی می شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: تحریم های ظالمانه حاکمان آمریکا، موجب سرعت یافتن روند خودکفایی کشور در تولید محصولات راهبردی بخش کشاورزی می شود.

 محمد علی جوادی در آیین تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی قم، افزود: تحریم ها برای ما مشکلاتی ایجاد کرد، اما موجب تقویت وفاق ملی و نگاه بیشتر به ظرفیت های داخلی شد و ما در وزارت جهاد کشاورزی به غیر از تنظیم بازار از فرصت به وجود آمده استفاده و با خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز کشور، تهدید دشمن را به فرصت تبدیل می کنیم.

وی بیان کرد: ملت سلحشور ما در مواجهه با تحریم ها مقاوم هستند و اکنون میان قشرهای مختلف جامعه وفاق خوبی برای تقویت توان تولید داخلی ایجاد شده است که بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در جریان بارش های اخیر نیز با وجود ایجاد برخی خسارت ها در بخش کشاورزی که امید است به زودی جبران شود، به طور حتم تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش خواهد یافت و روند خودکفایی در محصولات راهبردی همچون گندم حفظ می شود.

جوادی گفت: همچنین در ادامه راه در تولید محصولات راهبردی مانند شکر و دانه های روغنی نیز به خودکفایی کامل خواهیم رسید و این روند را در مورد سایر محصولات کشاورزی طی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در قم، بیان کرد: این میزان تولید با استفاده از ظرفیت های کارشناسی و کشاورزان متعهد استان باید تا پایان دولت تدبیر و امید به دو برابر وضع موجود برسد.

وی ادامه داد: شتاب ایجاد شده در توسعه کشت های گلخانه ای، استفاده از روش های نوین آبیاری و افزایش راندمان تولید در هر هکتار باید با سرعت بیشتری در عرصه کشاورزی قم دنبال شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: بهره برداران بخش کشاورزی قم در سطح کشور همواره نمونه هستند، چراکه به خوبی قدر آب و خاک را می دانند و از این نعمت های الهی به بهترین شکل استفاده می کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح های شایسته گزینی و کشف استعدادهای نمونه در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این وزارتخانه کانون های متنوعی برای یافتن افراد مستعد جهت برعهده گرفتن مسئولیت های گوناگون در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح مدیران پایه، میانی و ارشد وزارت جهاد کشاورزی از درون آن با کشف و پرورش استعدادهای برتر انتخاب می شوند و برای سال های آینده نیز مشکلی در جایگزینی مدیران به وجود نخواهد آمد.

جوادی گفت: محمدرضا طلایی، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی قم نیز با استفاده از همین روش در ارزیابی ها برای پست معاونت وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد.

وی افزود: همچنین برای انتخاب جایگزین وی نیز با استفاده از همین روش و تعامل وزارت جهاد کشاورزی با مجموعه مدیریت ارشد استان قم، عباس پورمیدانی برای ریاست سازمان جهاد کشاورزی قم انتخاب شد.

(چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها