یکشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۴۵۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

سود واردات چی ها در احیای مجدد وزارت بازرگانی

ملک زاده گفت: با توجه به احیای وزارت بازرگانی به معنای بی اهمیتی به تولید داخل و بها دادن به واردات است، از این رو به نفع واردات چی ها تمام می شود.

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با انتقاد از مباحث مطرح شده پیرامون احیای مجدد وزارت بازرگانی اظهار کرد: اگرچه چند بار احیای وزارت بازرگانی در مجلس مطرح شد، اما به سبب پیگیری تشکل‌ها این موضوع تکذیب شد.
وی افزود: در شرایط کنونی برخی افراد موضوع احیای مجدد وزارت بازرگانی را مطرح می‌کنند، در حالیکه صاحب نظران کشور اعم از نمایندگان مجلس، دولتمردان و مسئولان مخالف این موضوع هستند چرا که احیای وزارت بازرگانی به معنای بی اهمیتی به تولید داخل و بهادادن به واردات است.
ملک زاده با اشاره به ضرورت خوداتکایی محصولات کشاورزی در کشور بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی تحریم و فشار ابر قدرت ها، حمایت از تولید داخل و تولیدکنندگان امری ضروری است تا در صورت اعمال فشار بیشتر و سخت شدن شرایط میزان واردات کاهش یابد.
رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: در شرایط فعلی، عده‌ای از وزرای قبل بازرگانی در صدد احیای وزارت بازرگانی هستند و رئیس مجلس بر اجرای این موضوع اصرار دارد، در حالیکه احیای وزارت بازرگانی می‌تواند ضربه مهلکی به جامعه کشاورزی وارد کند.
وی با اشاره به اینکه سود واردات چی‌ها در احیای مجدد وزارت بازرگانی است، اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت محصولات وارداتی ۱.۵ برابر داخلی است. به عنوان مثال هم اکنون قیمت گندم داخلی ۱۷۰۰ تومان بوده، در حالیکه حداقل قیمت گندم وارداتی ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.
این مقام مسئول در پایان دلیل اصلی احیای وزارت بازرگانی را سود واردات چی‌ها و منفعت و ارتباطات آن‌ها برشمرد و گفت: با توجه به آنکه احیای وزارت بازرگانی به ضرر تولید داخل تمام می‌شود، بنابراین از مسئولان انتظار داریم که همانند دفعات گذشته به سبب حمایت از کشاورزان از تشکیل وزارت بازرگانی جلوگیری کنند.

(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۲۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها