یکشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۴۱۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش ۹۷ درصدی بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در کشور

رفیعی پور گفت: با اقدامات صورت گرفته، امسال کانون بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان ۹۷ درصد در کشور کاهش یافته است.

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر به دامداران، مرغداران، زنبورداران و آبزی پروران اطمینان خاطر داد و گفت: واحد‌های تولید دارو‌های دامی و صنایع وابسته علاوه بر تامین مواد اولیه، ذخیره سازی محصولات برای ۵ تا ۷ ماه پیش رو را انجام دادند. مواد اولیه تولید دارو‌های دامی مهیاست.
وی با اشاره به شرایط مطلوب صادارات تولیدات خام دامی  در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه برای تامین گوشت قرمز ناگزیر از واردات ۱۰ درصدی برای پاسخگویی به نیاز داخلی هستیم، اما از مجموع ۱۴ میلیون تن تولید گوشت مرغ، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل و آبزیان کشور، هم اکنون افزون بر ۳ میلیون تن به منظور کمک به اقتصاد تولید و ارتقاء معیشت فعالان این بخش ها، به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.
رفیعی پور در پایان از کاهش ۹۷ درصدی کانون‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: هر چند در دوسال اخیر این بیماری خسارت زیادی به تولیدکنندگان طیور زده بود، اما با اقدامات و تمهیدات تخصصی هماهنگ، امسال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملا کنترل شده و غیر از کانون‌های محدود روستایی، موارد خاص قابل پیگیری و اقدامی مشاهده نشده است.

(یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها