شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۴۱۴۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختلاف دو دستگاه دولتی باعث بازداشت رئیس یک سازمان شد

اختلافات دو دستگاه دولتی بر سر مالکیت یک ساختمان در استان مرکزی منجر به شکایت و بازداشت رئیس یک موسسه دولتی شد.

اختلافات دو دستگاه دولتی برسر مالکیت یک ساختمان در شهرستان اراک منجر به شکایت و بازداشت رئیس یک موسسه دولتی شد.
حمید رضا بهشتی نژاد معاون مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار کرد: ساختمان مرکز شهید بابایی موسسه تحقیقات در استان مرکزی از سال 85 برای فعالیت های دانشگاهی و  علمی کاربرد دارد و مرکز آموزش دانشجویان و کارمندن بوده و فعالیت آموزشی داشته است، اما با نامه فرخی معاون استاندار مرکزی این ساختمان باید تخلیه شود و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس قوانین حاکم بر کشور ساختمانهای آموزشی در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار گرفته است و ساختمان اداری به حساب نمی‌آیند و شورای برنامه ریزی توسعه استان نمی توانند درباره آن تصمیم گیری کند، اما در این باره تصمیم‌گیری شد و اکنون برای اجرا به داستانی نیز رفته است.
معاون  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: دادستانی نیز گودرزی رئیس مرکز تحقیقات استان را احضار و بازداشت کرد و اکنون با قرار کفالت آزاد شده است.
وی تصریح کرد: کلیه اعضای هیئت علمی این موسسه نیز در حال حاضر به بیرون هدایت شده اند و ساختمان تخلیه و پلمب شده است در صورتی که برابر هیچ قانونی نباید مرکز آموزشی و تحقیقاتی پلمب شود.
بهشتی‌نژاد گفت: بر اساس آئین نامه چگونگی رفع اختلافات میان دستگاه های دولتی، اختلافات میان دستگاه‌های دولتی باید در کمیسیونی زیر نظر معاونت حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری حل و فصل و تصمیم گیری شود.
معاون  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: استاندار استان مرکزی این چهارچوب را رعایت نکرده است و این اختلافات را خارج از دولت پیگیری کرده است.
بهشتی نژاد گفت: تصمیم گیری درباره اموال غیر منقول این سازمان دولتی باید توسط هیئت امنای آن تصمیم گیری شود و رؤسای مراکز تحقیقات استان‌ها هیچ‌گونه اختیاری در خصوص واگذاری این اموال ندارند.

(شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷) ۱۷:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها