پنج شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۴۱۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

آیا نمایشگاه بهاره می‌تواند راه‌حل مبارزه با دلالان باشد؟

عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره، مبارزه با دلالان و واسطه‌هایی است که کالاها را احتکار کرده‌اند، اظهار کرد: راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها، بهار فروش را از صنعتگران واقعی می‌گیرد.

نصراله محمدحسین فلاح با بیان این‌که هر سال در روزهای منتهی به عید نوروز قیمت‌ها به شدت بالا می‌رود و به مردم ضربه می‌زند و برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به عنوان یک راهکار مطرح می‌شود، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها و در تنگنا قرار گرفتن مردم درست نیست، اما از طرف دیگر، گرفتن امتیازات از تولیدکنندگان و صنعتگران در زمانی که آن‌ها باید از موقعیت‌های بازار بهره‌برداری کنند نیز اشتباه است.
وی هم‌چنین مشکل اصلی اقتصاد را بازار عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره، بهار فروش را از صنعتگران واقعی می‌گیرد و مانند این است که در زمانی که باید در گلستان گل چید، قلم پای بلبل را بشکنیم.
عضو هیأت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران ادامه داد: هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها، مبارزه با دلالان و واسطه‌هایی است که کالاها را احتکار کرده‌اند، اما این راه در نهایت به زیان صنعتگران تمام می‌شود.
فلاح با بیان این‌که حریف را اشتباه گرفتیم و این باعث ضربه به صنعت می‌شود، تصریح کرد: باید ببینیم در واقعیت چه کسانی سودجویی می‌کنند.
وی هم‌چنین با بیان این‌که با رسیدن شب‌های عید مردم نگران افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: در این میان، تولیدکنندگانی که یک سال زحمت کشیدند باید سود خود را دو دستی به واسطه‌ها و دلالان تقدیم کنند که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی مرکزی در اقتصاد را از دست دادیم.

(پنج شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها