جمعه / ۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۳۷۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

محدودیتی برای عرضه سیب وجود ندارد/ افزایش هزینه انبارداری دلیل اصلی نوسان قیمت پرتقال

شادلو گفت: باتوجه به کاهش تولید سیب ناشی از سرمازدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل، محدویتی برای عرضه در بازار وجود ندارد.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران نوسان قیمت سیب و پرتقال در بازار را طبیعی دانست و گفت: اگرچه بسیاری از مسئولان افزایش صادرات سیب را دلیل اصلی نوسان قیمت مطرح می کنند، اما امسال علی‌رغم تفاوت قیمت ارز با ریال میزان صادرات با رقم سال گذشته فاصله معناداری دارد.
وی افزود: با توجه به آنکه سیب از اواخر تابستان برداشت و در انبارها نگه‌داری می‌شود، از این رو تغییرات قیمت به سبب افزایش هزینه‌های جانبی متداول است.
شادلو با اشاره به اینکه محدودیتی برای عرضه سیب به بازار وجود ندارد، بیان کرد: در برخی روزها محصول عرضه شده به عمده فروشی‌ها بسیار بالاتر از نیاز بازار بوده است که این امر نشان می‌دهد کمبودی در توزیع سیب به بازار داخل نداریم.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: اعتقاد ما تولیدکنندگان بر آن است که بازار پایدار بهترین حالت برای تمامی زیربخش‌های اقتصادی از جمله کشاورزی بوده که متاسفانه هیچ وقت نتوانستیم به دلایل مختلف داشته باشیم، چرا که در بسیاری از موارد به دلایل متعدد با تنش قیمت در بازار روبه‌رو هستیم.
به گفته وی، اگرچه میزان تولید سیب درختی به سبب سرمازدگی بهاره کاهش پیدا کرده، اما میزان تولید امسال جوابگوی نیاز داخل و بازار صادراتی است.
شادلو درباره دلایل افزایش قیمت پرتقال بیان کرد: در دو تا سه ماه اخیر، قیمت پرتقال به سبب توزیع مستقیم از باغ‌ها با کمترین قیمت به بازار توزیع می‌شد درحالیکه تغییرات کنونی قیمت پرتقال ناشی از هزینه انبارداری و سردخانه است که در سال‌های گذشته این تغییرات قیمتی اتفاق می افتاد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تغییرات قیمت پرتقال بعد از فصل برداشت تنها مربوط به امسال نیست، تصریح کرد: با تلاش مسئولان و تولیدکنندگان در بحث ثبات قیمت‌ها امیدواریم بازار برای تمامی اقشار اعم از تولیدکننده و مصرف کننده پایدار باشد که این بهترین نوید است.

(جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها