جمعه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۱۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۴۰ کشتی در مبادی ورودی منتظر نقل و انتقال ارز هستند/دپو شیر خشک در کارخانه‌ها بر افت قیمت شیرخام تاثیر گذاشت

عزیز اللهی گفت: هم اکنون ۴۰ کشتی حامل نهاده‌های دامی در مبادی ورودی همچنان با مشکل نقل و انتقال ارز روبرو هستند.

علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران  با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد اظهار کرد: مشکلات نقل و انتقال ارز ناشی از تحریم‌های اخیر موجب شده تا بخشی از محموله کشتی‌های مانده روی آب ترخیص نشود.
وی افزود: با توجه به گشایشی که در زمینه انتقال ارز در ۱۰ روز گذشته حاصل شد، انتقال ارز تعدادی از کشتی‌های شرکت‌های واردکننده صورت گرفت و بار آن‌ها از بنادر ترخیص شد.
عزیزاللهی با اشاره به اینکه ۴۰ کشتی در مبادی ورودی مشکل نقل و انتقال ارز آن‌ها مرتفع نشده است، بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های فعلی نهاده‌های دامی در بازار، تولیدکنندگان با دشواری‌های متعددی در حال گذراندن تولید هستند و حال باید منتظر ماند و دید که آیا مشکل نقل و انتقال ارز و در نهایت دسترسی بهتر دامداران به نهاده‌های تولید صورت می‌پذیرد یا خیر؟
مدیر عامل اتحادیه دامداران نرخ مصوب هر کیلو جو و ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: اگرچه تمامی شرکت‌های واردکننده مکلفند با نرخ‌های کنونی اقدام به عرضه نهاده‌های دامی در بازار کنند، اما در این میان افرادی هستند که اقدام به عرضه نهاده‌های دامی با نرخ‌های بالاتر به تولیدکنندگان می‌کنند و مبلغ اضافه را در فاکتور قید نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های اقتصادی کشور از جمله صنعت دام و طیور با مشکلاتی روبروست، بیان کرد: در شرایط کنونی تمامی اقتصاد کشور در گرو بحران تحریم است که در این میان صنعت دام و طیور مستنثی از این شرایط نیست.
این مقام مسئول درباره اینکه ذخایر پشتیبانی امور دام جوابگوی کل نیاز مرغداران نیست، اظهار کرد: پشتیبانی امور دام از ابتدا قرار نبوده که کل نیاز مرغداران و دامداران را تامین کند، بلکه مکلف بوده ذخایری داشته باشد تا در مواقع بغرنج با عرضه به بازار از تنش قیمت جلوگیری کند.
عزیزاللهی ادامه داد: اگرچه بخش خصوصی همانند گذشته برای تامین نهاده‌های دامی وارد میدان شده، اما تحریم‌های اخیر مشکلاتی در این زمینه ایجاد کرده است.
کاهش قیمت خامه و شیر خشک بر نرخ شیرخام در بازار اثر گذاشت
وی در بخش دیگر سخنان خود از کاهش نرخ شیرخام در بازار خبر داد و گفت: با وجود آنکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو شیرخام ۲ هزار تومان و به ازای هر درصد چربی ۲۰ تومان جایزه اعلام شد، اما هم اکنون قیمت هر کیلو شیرخام به سبب کاهش نرخ شیرخشک و خامه به یک هزار و ۸۰۰ تومان تعدیل شده است.
مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان درباره دیگر دلایل کاهش قیمت شیر خام در بازار گفت: کاهش مصرف محصولات لبنی و دپو بیش از حد شیر خشک در کارخانه‌ها بر افت قیمت شیرخام در بازار تاثیر گذار بوده است.

(جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها