یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۳۰۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

واردات ۶۰۰ هزار رأس دام زنده از رومانی/ ممنوعیت دام زنده راهکار کنترل خروج دام از کشور نیست

پوریان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت، پشتیبانی امور دام ماهانه ۶۰۰ هزار رأس دام از رومانی برای توزیع در تهران وارد می‌کند.

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور از واردات ۶۰۰ هزار راس دام زنده از رومانی برای تنظیم بازار داخل خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت در بازار، پشتیبانی امور دام ماهانه ۲۰۰ هزار رأس و در مجموع ۶۰۰ هزار راس دام از رومانی برای توزیع در تهران وارد خواهد کرد.
وی افزود: تجار و شرکت‌های خصوصی پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی، اقدام به واردات و توزیع در استان‌های مختلف خواهند کرد.
پوریان ادامه داد: با توجه به آنکه واردات دام‌زنده در کاهش قیمت گوشت در بازار تاثیر بسزایی دارد، از این رو انتظار می‌رود که موضوع واردات سرعت عمل بیشتری داشته باشد.
رئیس شورای تأمین دام کشور با اشاره به دلایل گرانی گوشت قرمز در بازار بیان کرد: خرید دام با نرخ های بالا از سوی افرادی که قصد خروج دام از کشور را دارند، می توان مهم ترین عامل گرانی گوشت در بازار برشمرد.
وی با اشاره به اینکه خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور مشکلاتی را برای تأمین گوشت در داخل ایجاد کرده است، افزود: برای جلوگیری از خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور باید با رفع ممنوعیت صادرات و صادرات مشروط در ازای واردات ۲ کیلوگرم گوشت بازار را کنترل کرد چرا که با ممنوعیت و با زور نمی توان کاری از پیش برد.
پوریان با اشاره به اینکه تولید دام پاییز و زمستان باید به مرور به بازار عرضه شود، گفت: این امر در کنار واردات دام می تواند بازار داخل را به تعادل برساند.
این مقام مسئول از واردات روزانه ۱۶۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: همچنین روزانه مقادیری گوشت منجمد وارد و به بازار توزیع می شود.
رئیس شورای تامین دام کشور در پایان نرخ منطقی هر کیلو دام زنده را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و‌گفت: این در حالی است که هم اکنون از سوی افرادی که قصد خروج غیر قانونی را دارند با نرخ ۳۰ تا ۳۸ هزار تومان خریداری می شود که این امر بیانگر دو نرخی بودن قیمت دام زنده است.

(یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها