چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۲۹۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

یک چهارم بودجه صرف واردات نهاده‌های دامی می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه یک چهارم بودجه کشور به واردات نهاده های دامی و محصولات کشاورزی اختصاص می یابد، گفت:باید با برنامه ریزی بخشی از این محصولات را در داخل تولید کنیم.

یوسف داودی در مراسم پنجمین کنگره بین المللی «کلینیسین‌های دام‌های بزرگ» اظهار داشت: سالانه هزار میلیارد تومان صرف واردات نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی از جمله گوشت می شود.
 
وی اضافه کرد: این رقم حدود یک چهارم کل بودجه کشور است و با این وجود، نارضایتی در زمینه قیمت میان مردم و تولیدکنندگان همچنان وجود دارد.
 
نماینده دامپزشکان کشور با بیان اینکه کل بودجه سال ۱۳۹۸ با احتساب ۱.۵ میلیون بشکه صادرات نفت به قیمت ۵۴ دلار حدود ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بسته شده است، تصریح کرد: تقریبا ۲۵ درصد این رقم صرف واردات نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی می شود.
 
داودی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ذرت، ۹۵ درصد کنجاله سویا و حدود ۵۰ درصد جو وارداتی است، تاکید کرد: باید در وزارت جهاد کشاورزی این نگاه تغییر کند و ما بتوانیم این محصولات را در داخل کشور تولید کنیم.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در واقع یک میلیارد دلار صرف واردات این کالاها می شود  و علیرغم این مساله ما نتوانسته ایم ثباتی در بازار آنها ایجاد کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از جذب بیش از حد دانشجوی دامپزشکی اظهار داشت: در واقع هدف از احداث دانشگاه آزاد این بود که عقب ماندگی های سالیان قبل در حوزه دانشگاه جبران شود اما اکنون با جذب بیش از اندازه دانشجو روند کاملا معکوس شده است.
 
داودی با بیان اینکه در واقع در کنار دانشگاه آزاد که مدام به دلیل پول جذب‌های چند برابری انجام داد دانشگاه‌های دولتی نیز رقیب این دانشگاه شده، افزود: دانشگاه های دولتی نیز با ایجاد واحدهای شبانه و پیام نور به طور مداوم از مردم پول دریافت کردند و اقدام به جذب دانشجو می کنند که اینها همه برخلاف قانون است.
 
به گفته وی بر اساس قانون دانشگاه های دولتی نباید از مردم پول بگیرند.
 
به گزارش مهر، پنجمین کنگره بین المللی کلینیسین های دام های بزرگ امروز در سالن همایش های رازی با حضور مسئولان سازمان نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در این کنگره از دکتر تقی تقی‌پور بازرگانی دامپزشک نمونه ۷۰ ساله کشور تقدیر شد.
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها