چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۲۷۷۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

دولت تاکنون افزایش قیمت گندم را رسما اعلام نکرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دولت تاکنون رقم یک هزار و ۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم را رسما اعلام نکرده اما به‌صورت ضمنی نظر مجلس را قبول کرده است.

علی محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و میزان اعتبار مورد نیاز آن در لایحه بودجه سال 98، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم باید بر اساس قانون، هر ساله به میزان نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی افزایش داشته باشد.
 
دولت قیمت گندم را ثابت نگه داشته بود
 
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال‌ اخیر نرخ خرید تضمینی گندم علی رغم افزایش میزان تورم توسط دولت ثابت نگه داشته شده بود، تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سه سال گذشته بر روی مبلغ حدودا یک هزار و 300تومان تثبیت شده بود. 
کمیسیون کشاورزی دولت را مجاب به افزایش قیمت 400تومانی گندم کرد
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته شده توسط نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دولت مجاب شد تا قیمت خرید تضمینی گندم را در سال زراعی 97-98 افزایش دهد، اضافه کرد: قیمت گندم در سال زراعی جدید حدودا 30 درصد افزایش پیدا کرده و تقریبا به قیمت هر کیلوگرم یک هزار و 700تومان رسیده است.
 
دولت قیمت یک هزار و 700 تومان برای هر کیلوگرم گندم را به صورت رسمی اعلام نکرده است
 
شاعری با تاکید بر اینکه دولت تاکنون رقم یک هزار و 700 تومان برای هر کیلوگرم گندم را رسما اعلام نکرده اما به‌صورت ضمنی نظر مجلس را قبول کرده است، عنوان کرد: قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته 400تومان افزایش پیدا کرده و باید به همین میزان اعتبار خرید گندم در لایحه بودجه سال 98 افزایش پیدا کند.
 
قیمت گندم در مقایسه با سال گذشته 400تومان افزایش پیدا کرده و باید به همین میزان اعتبار خرید گندم در لایحه بودجه سال 98 افزایش پیدا کند
 
کمیسیون تلفیق اعتبار و یارانه افزایش قیمت گندم را در بودجه لحاظ کنند
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی نظر نهایی خود را در خصوص قیمت و اعتبار مورد نیاز خرید تضمینی گندم را اعلام کرده است، خاطر نشان کرد: از اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی انتظار داریم افزایش 400تومانی قیمت هر کیلوگرم گندم را در لایحه لحاظ کنند تا اعتبار و یارانه مورد نیاز تخصیص و به موقع به کشاورزان پرداخت شود./
(چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها