پنج شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۴۴۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حمایت دولت از بخش کشاورزی در جلوگیری از خروج ارز تاثیر بسزایی دارد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به خروج سالانه ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان ارز برای واردات مواد غذایی از کشور، از این رو حمایت دولت از حوزه کشاورزی در خروج ارز تاثیر بسزایی دارد.

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بودجه بخش کشاورزی در سال ۹۸ اظهار کرد: علی رغم اعلام تورم ۲۵ درصدی اقتصاد از سوی بانک مرکزی، اما تملک عمرانی بخش کشاورزی در بودجه پیشنهادی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در بودجه پیشنهادی دولت مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی انتظار می رفت که اعتبارات بخش عمرانی افزایش می یافت که متاسفانه نه تنها اعتبار افزایش نیافته، بلکه ۹ درصد کاهش یافته است.
پاپی زاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اقتصاد نقش پررنگی دارد، بیان کرد: با وجود رایزنی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مبنی بر پررنگ دیده شدن بخش کشاورزی در بودجه، اما این امر تحقق نیافت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به آنکه سالانه ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان ارز برای واردات مواد غذایی از کشور خارج می شود، از این رو حمایت دولت در خروج ارز و بحث خودکفایی محصولات اهمیت فراوانی دارد.
وی در پایان تصریح کرد: کاهش ۹ درصدی اعتبارات بخش عمرانی بدان معناست که تمامی پروژه های زیر بنایی و توسعه ای در سال ۹۸ به شدت آسیب می بیند.

(پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها