چهارشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۴۰۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بهره‌وری آب در کشاورزی ۰.۴۴ درصد ارتقا یافت

بهره‌وری آبیاری کشاورزی در سال گذشته ۰.۴۴درصد افزایش یافت و تولید ارقام بذر مقاوم به خشکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت.

 براساس ماده ۶۱ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۶ با اجرای مجموعه عملیات و استفاده از منابعی که از طرف دولت اختصاص یافت، بازدهی آبیاری کشاورزی به میزان ۰.۴۴درصد ارتقا یافت.
 
اقدامات انجام یافته در زمینه آبیاری نوین شامل توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۱۸۰ هزار و ۴۱۴ هکتار، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در سطح ۱۵۶ هزار و ۵۲۳ هکتار، اجرای عملیات آب و خاک در عرصه تشکل‌ها در سطح ۵۷۰۰ هکتار، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و خشکه‌زار در سطح ۳۸ هزار هکتار، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در سطح ۶۲۸۷ هکتار، زهکشی زمینی در سطح ۱۵ هزار ۵۰ هکتار، بازسازی و نوسازی قنوات به طول ۵۷۳ کیلومتر، عملیات انتقال با لوله ۲۸۰کیلومتر، اجرای طرح‌های کوچک تأمین آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب و احداث جاده‌های دسترسی بین مزارع به طول ۲۴۹ کیلومتر بوده است.
 
همچنین در مورد عملیات به‌نژادی بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ارقام مقاوم به خشکی و ارقام جدید داخلی و وارداتی برای افزایش ظرفیت تولید در مزارع و همچنین در خصوص به‌زراعی استفاده از کشاورزی حفاظتی و روش‌های کم و بی‌خاک‌ورزی در دستور کار معاونت امور زراعت، وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.
(چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها