چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۲۲۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

سوءاستفاده دلالان از ضعف مالی باغداران/ بخشی از صنایع دستی خوب کشور اجازه ورود به بازار‌های اروپا را ندارد

دلیگانی گفت: دلالان از ضعف مالی باغداران استفاده می‌کنند و ضمن خرید محصولاتشان با قیمت نازل، باعث افزایش قیمت میوه در بازار می‌شوند.

سعید ناظم دلیگانی دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره زمستانه انار با اشاره به اینکه صنایع دستی کشورمان حال روز خوشی ندارد، گفت: بخشی از محصولات صنایع دستی خوب کشور اجازه ورود به بازار‌های اروپا ندارد و باید روی مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کنند، دقت بیشتری شود.
وی افزود: نیاز است ضمن آموزش تولیدکنندگان با سنجش ذائقه بازار هدف زمینه حضور تولیدکنندگان در بازاهای اروپایی را فراهم کرد، چرا که بیشتر فعالان این حوزه کاملا سنتی ادامه حیات می‌دهند.
دلیگانی با تأکید بر اینکه حال تولیدکنندگان داخلی ما خوب نیست، تصریح کرد: تولیدکننده ما تنها به روزمرگی فکر می‌کنند، دولت می‌تواند با تولیدکنندگان مشارکت طولانی مدت داشته باشد و با پرداخت وام‌های مشارکتی با سود کم به آنها توان حرکت دوباره دهد.
وی ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان محصولات مشترکی تولید می‌کنند که با تجمیع ضمن کاهش هزینه تولید قادرند کیفیت را بالا ببرند، دولت می‌بایستی تولیدکنندگان را تجمیع کند تا آنها درآمد بهتر و یک هدف مشترک داشته، از لحاظ مالی بیشتر حمایت شوند.
دبیر اجرایی جشنواره انار مهم‌ترین مشکل باغدارن را حضور دلالان دانست و افزود: دلالان از ضعف مالی باغداران نهایت استفاده را می‌کنند و ضمن خرید محصولاتشان با قیمت نازل، باعث افزایش قیمت میوه در بازار می‌شوند.
دلیگانی ادامه داد: حمایت از کارآفرینان می‌بایست جهت داده شده، نقشه راهی برای آنها ترسیم شود و خط مشی نسبت به آینده پیدا و از محصولاتشان حمایت شود.
دبیر اجرایی نمایشگاه و جشنواره زمستانه انار اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۳۰ غرفه حضور دارند که ۹۰ درصدشان تولیدکننده هستند و این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۴ هزار متر از ۱۱ صبح تا ۲۲ به مدت ۷ روز برگزار می‌شود.
 دلیگانی افزود: در این جشنواره باغداران مستقیم محصولات ارگانیک خود را عرضه می‌کنند و ۱۶ استان که کارآفرین هستند سوغات و صنایع دستی با کیفیت خود را به نمایش می‌گذارند و  باغداران جنوب کشور و شهرستان ساوه  می‌توانند انار درجه یک خود را مستقیم عرضه کنند.
دبیر اجرای جشنواره زمستانه انار با اشاره به صدور ۲۰ تا ۵۰ هزار کارت تخفیفی برای کارمندان آموزش و پرورش و سازمان‌های دیگر، گفت: کارمندانی هم که موفق به دریافت کارت تخفیف ویژه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به ستاد برگزاری این جشنواره کارت تخفیفی خود را با ارایه کارت کارمندی دریافت کنند.
وی افزود: برای نخستین بار عکاسی سنتی با بیش از هزار دست لباس محلی مختلف با رنگ و آیین‌های فورکلور مختلف برای بازدیدکنندگان خاطره شیرینی از این جشنواره ثبت می‌کند.
در این جشنواره سوغات انار و محصولات وابسته، انواع آجیل، خشکبار، سوغات، صنایع دستی، گلیم و فرش از استان‌های مختلف بدون واسطه و مستقیم به مصرف کتندگان عرضه می‌شود.
 پخت انواع غذا‌های سنتی، غرفه کتاب، اجرای موسیقی سنتی و وجود وسایل بازی برای کودکان از دیگر امکانات جنبی این نمایشگاه است.

(چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها