دوشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۸۱۷۹۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

حمایت‌های دولت در زنجیره تولید اعمال شود/۵ برابر بیش‌تر از ظرفیت تولید زعفران کارگاه بسته بندی وجود دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: دولت اگر قرار است حمایتی از بخش کشاورزی داشته باشد باید آن را در زنجیره تولید اعمال کند و نباید دولتی فکر کنیم.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سفر جریان به استان خراسان رضوی در نشست شورای ملی زعفران حضور پیدا کردند.
 
احمدعلی کیخا  در این نشست اظهار داشت: در سفر قبلی به استان خراسان رضوی از بخش زعفران استان بازدید کردیم، با انتقال دانش کشاورزان پیشرو به سایر کشاورزان به صورت میانگین می‌توانیم عملکرد آنها را در هر هکتار ۲۵کیلوگرم افزایش دهیم.
 
یک درصد از درآمد زعفران صرف تحقیقات شود 
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قصد تولید ارگانیک زعفران را واشته باشیم می‌توانیم به تولید ۱۰کیلوگرم در هکتار دست پیدا کنیم اما راه طولانی در پیش داریم، گفت: صادرات زعفران درآمدی معادل یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار است که با صرف تنها یک درصد آن در زمینه تحقیقات می‌توانیم رشد قابل توجهی  در افزایش بهره‌وری داشته باشیم.
 
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جایی از سیاست‌گذاری‌ها اشکال دارد که در کشت محصولی که تا این میزان ظرفیت داریم و برای ما ارز آوری دارد تا این میزان شاهد مشکلات هستیم، کسی جز خود ما نمی‌تواند آنها را برطرف کند، ادامه داد: باور ما این است که برای توسعه کشاورزی باید در اقدامات پس از تولید به درستی عمل کنیم، در کمیسیون کشاورزی نیز این نگاه وجود دارد.
 
نباید نگاه دولتی در کشاورزی وجود داشته باشد
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت اگر قرار است حمایتی از بخش کشاورزی داشته باشد باید آن را در زنجیره تولید اعمال کند و نباید دولتی فکر کنیم، عنوان کرد: ۵برابر بیشتر از ظرفیت تولید زعفران، کارگاه و کارخانه بسته بندی ایجاد شده است، با این روش‌ها نمی‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت برای جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج سیاست‌هایی را اعمال می‌کند و اجازه واردات در فصل برداشت را نمی‌دهد، ادامه داد: هندی‌ها و پاکستانی‌‌ها به محض صدور مجوز واردات برنج قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، ما نیز همانند کشور هند می‌توانیم بازی با تعرفه ها را داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: آقایان حاتمیان و افضلی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش زعفران حضور دارند، جمع بندی کاملی با آنها داشته باشید اگر در تفاهم‌نامه‌های اشکالاتی وجود داشت کمیسیون به عنوان حَکم عمل می‌کند.
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها