پنج شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۱۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توزیع ۱۰۰۰ تن علوفه دامی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان امور عشایر ایران، در سفر به سیستان و بلوچستان از توزیع یک هزار تن علوفه و خوراک دام تا ۵ روز آینده برای دامداران عشایری این استان خبر داد.

 کرمعلی قندالی در بازدید از عشایر حاشیه دریاچه هامون اظهار داشت: با توجه به وقوع خشکسالی در سیستان و بلوچستان تامین علوفه از نیازهای ضروری عشایر و دامداران این استان است.
 
وی تاکید کرد: با این شرایط عشایر باید روش تغذیه دام را تغییر دهند و برای تعلیف دام‌هایشان از کنسانتره استفاده کنند.
 
قندالی یکی از نیازهای ضروری عشایر را تامین آب عنوان کرد و گفت: امسال با مصوبه هیات دولت ۵۰ میلیارد تومان برای تامین و توزیع آب در مناطق عشایری کشور اختصاص یافته است.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران سهم عشایر سیستان و بلوچستان از این اعتبارات را پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون سه میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان آن تخصیص داده شده است.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در سفر به سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از مناطق عشایری و دیدار با عشایر استان با مسئولان استانی و شهرستانی دیدار و در مورد مسائل و مشکلات عشایر استان گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
دیدار با امام جمعه زاهدان، فرماندار زابل، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه دلگان از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان امور عشایر به سیستان و بلوچستان بود.
 
قندالی همچنین در این سفر پروژه ۵۰۰ هکتاری سیستم آبیاری تحت فشار در منطقه عشایری درگیابند و پروژه انرژی خورشیدی در منطقه عشایری رس کلیر شهرستان دلگان را افتتاح کرد.
(پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها