یکشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۱
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۰۹۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فراورده های روغنی

آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی/۹۵ درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی گفت: تاکنون ۸۹۲ تن گلرنگ، یک هزار و ۷۸۲ تن آفتابگردان و ۳۳۰ هزارتن کلزا خریداری شده است.

مومن نیافر، مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی  درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه های روغنی اظهار کرد: تاکنون 892 تن گلرنگ با ارزش 22 هزار میلیون ریال، آفتابگردان یک هزار و 782 تن با ارزش 44 هزار و 795 میلیون ریال و 2 هزار و 752 تن سویا با ارزش 64 هزار و 183 میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 91 درصد بهای گلرنگ و 95 درصد بهای آفتابگردان به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: همچنین بهای سویا خریداری شده به محض تحویل لیست های خرید به بانک، به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

نیافر با اشاره به اینکه برداشت کلزا به پایان رسیده است، افزود: امسال330 هزارتن کلزا با ارزش بیش از 9 هزار و 83 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و صد درصد بهای آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: رشد 7 درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری/برداشت سویا آغاز شد

مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه برداشت سویا به تازگی آغاز شده است، بیان کرد: برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی سویا به 80 تا 100 هزارتن برسد.

این مقام مسئول میزان خرید تضمینی دانه های روغنی در سال جاری را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه هم اکنون عمده میزان خرید تضمینی دانه های روغنی مربوط به سویاست، از این رو تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی در این باره داشت.

وی ادامه داد: با وجود قیمت های مناسب سویا در بازار، اکثر کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی تحویل می دهند.

نیافر در پایان با اشاره به اینکه رقم جدیدی به میزان خرید تضمینی گندم اضافه نشده است، تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 9 میلیون و 464 هزارتن گندم با ارزش 125 هزار و 604 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشته است.
(یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها