شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۰۸۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

صادرات دام زنده باید آزاد شود/ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۵۷ هزارتومان

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه آمار قاچاق دام بسیار بالاست، از این رو هر چه سریع تر باید صادرات دام زنده آزاد اعلام شود.

منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو لاشه با نرخ ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان در عمده فروشی ها و ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان در خرده فروشی عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، افزود: در حال حاضر هر کیلو دام زنده با نرخ ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در میادین عرضه می شود.
پوریان با انتقاد از خروج غیر قانونی دام زنده گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، دام زنده به صورت بی رویه در حال خروج از مرزهای کشور است‌.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق بی رویه خطر جدی برای صنعت دام کشور به شمار می رود، بیان کرد: خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور به معنای نابودی ذخایر ژنتیک به عنوان سرمایه ملی است درحالیکه با آزاد شدن صادرات، مشکلات فعلی مرتفع می گردد.
وی ادامه داد: طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی سالانه ۲ میلیون راس دام زنده از کشور قاچاق می شود در حالیکه در بهترین شرایط مجموع صادرات قانونی به ۶۰۰ هزار راس نمی رسد.
وی با اشاره به اینکه قاچاق سالانه ۲ میلیون راس دام یک فاجعه به شمار می رود، افزود: با توجه به آمار قاچاق دام تکان دهنده است، از این رو انتظار می رود که هر چه سریع تر تصمیم بر بازگشایی مجدد صادرات گرفته شود تا شاهد پدیده شوم قاچاق نباشیم.
رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده در پایان تصریح کرد: با وجود ممنوعیت کشتار بره نر و‌میش،حجم تولید افزایش پیدا کرده است که از این رو انتظار می رود از قاچاق بی رویه دام جلوگیری شود چرا که این امر تاثیر منفی در بخش تولید خواهد گذاشت.

(شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها