چهارشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۰۸۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

درباره واردات بدون انتقال ارز به‌زودی تصمیم‌گیری می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات و... درباره واردات بدون انتقال ارز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع، تشکل‌های تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌ کرد و گفت: به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم‌‌گیری با یکدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم.

وی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات تشکل‌‌های صنعتی و صادرکنندگان و نمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری در ستاد وزارتخانه به تشکل‌ها و اتاق بازرگانی خبر داد و اظهار داشت: حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌‌‌های صادر شده اگر گره‌ای باشد حتما باز می‌‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم.

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری از رشته‌‌‌های صنعتی را مطلوب توصیف و تصریح کرد: برنامه‌‌‌‌هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش‌‌‌بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

وی از جمع‌‌‌‌بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس‌‌‌جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات و واردات و... در این زمینه تصمیم‌‌گیری خواهیم کرد.

گفتنی است در جلسه دیروز تشکل‌های بخش خصوصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون‌‌رفت از مشکلات فعلی صنایع ارایه کردند که بیشترین موارد به برداشتن پیمان‌‌‌‌سپاری ارزی صادرکنندگان و برابری نرخ ارز، رفع و حل مشکلات بخشنامه‌‌های متضاد و مخل امر تولید و صادرات اشاره داشت.

(چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها