جمعه / ۴ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۰۷۰۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فراورده های روغنی

اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون/قیمت هر شیشه روغن زیتون به بالای 100 هزارتومان رسید

عضو شورای ملی زیتون گفت:با توجه به پیگیری انجمن زیتون، به واردات روغن زیتون ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافت.

نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه واردات روغن زیتون جزء گروه کالاهای یک قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به پیگیری انجمن زیتون، به واردات روغن زیتون ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافت چراکه قرار دادن آن جزء واردات کالاهای لوکس ضربه مهلکی به سلامتی کشور وارد می‌کرد.
به گفته وی با توجه به قرار دادن واردات روغن زیتون جزء گروه کالاهای یک، باید منتظر ماند و دید که آیا اختصاص ارز از سوی دولت صورت می گیرد یا خیر؟
جلالت ادامه داد: باوجود آنکه مصرف روغن زیتون در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد و این موضوع  در دنیا اثبات شده است، از این رو وجود این محصول در هر سفره غذایی یک ضرورت به شمار می رود.
بیشتر بخوانید: کاهش 50 درصدی تولید زیتون در راه است/ زنگ خطر حذف روغن زیتون از سفره خانوار به صدا درآمد
این مقام مسئول با انتقاد از سرانه پایین روغن زیتون در کشور بیان کرد: علی رغم آنکه سرانه مصرف روغن زیتون در ایران به ازای هر نفر ۲۰۰ گرم‌ است، از این رو اختصاص ارز آزاد و قرار دادن آن جزء گروه کالاهای لوکس منجر به کاهش بیش از پیش این محصول از سبد خانوار می شود‌.
وی در پایان قیمت هر شیشه روغن زیتون را بالای ۱۰۰ هزارتومان در فروشگاه ها اعلام کرد و گفت: اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون در تعدیل قیمت این محصول تاثیر بسزایی دارد چرا که هم اکنون به سبب شرایط اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید خانوار امکان آن نیز وجود ندارد.

(جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها