سه شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۰۶۴۸
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس اقتصاد

انتظارات بخش خصوصی از وزیر پیشنهادی صنعت/ واگذاری بازار به رقبا با پیمان سپاری ارز

انتظارات فعالان بخش خصوصی از رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت در جلسه بخش خصوصی و وزرای پیشنهادی در اتاق بازرگانی ایران مطرح شد .

فعالان بخش خصوصی امروز در دیدار با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه مجید رضا حریری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر جفا در حق صنعت شده است، شما در 6 سال آن شریک هستید. 

وی افزود: من برنامه شما را خوانده‌ام اما مشخص نیست که تیم شما کیست، آنچه در این برنامه نگرانی قبلی من را تشدید می‌کند ،این است که نگاه شما به وزارت خانه صنعتی است و در کل برنامه شما صنعت و معدن است و فقط در بخش بازرگانی تا حدودی به صادرات غیرنفتی توجه شده و هیچ توجهی به واردکنندگان نشده است. به نظر می رسد که اگر به این بخش توجه ندارید به واردکنندگان اعلام کنید که وارد کنندگان به دنبال شغلی آبرومند بگردنند. 

حریری بیان داشت: شما به صراحت برنامه خود را در زمینه تجارت و تجارت فرامرزی اعلام کنید و همچنین در مورد رایزن های بازرگانی اعلام کنید، چه برنامه ای دارید که بین هفت تا هفده ماه به آن حقوق نمی دهید و چگونه از آنها توقع کار سالم دارید؟ 

در ادامه عدنان موسی پور رئیس کمیسیون : قصد تحریم ها تنگ کردن مسیر ورود اکسیژن است، در حالی که مهمترین شریان ورود اکسیژن به کشور صادرات است و حال سوال من از شما این است که شما چه برنامه ای برای این شریان دارید؟ 

وی اظهار داشت: مدیریت قبلی سه خصوصیت داشت  که یکی فرصت سوز بودد، همه جای دنیا کاهش ارزش پول ملی منجر به جهش صادرات می شود، مورد دوم خلاف قانون در رفتار با صادرات عمل می کرد و حتی با لحن تهدیدی نسبت به صادرات صحبت می‌کرد و مورد سوم اصلا با بخش خصوصی غیرتمند مشورت نمی‌کرد. آقای رحمانی بخش خصوصی و دولتی یک گزینه بیشتر جز اینکه حرف همدیگر را بفهمند، ندارند و ما از شما می خواهیم که این سه شیوه را به کار نگیرید. 

موسی پور اظهار داشت: معنی فعالان بخش خصوصی در مورد پیمان سپاری این است که شما دارید صادرکنندگان شناسنامه دار را حذف می کنید. آیا شما با این موضوع موافق هستید. 

وی اظهار داشت: پیمان سپاری ارزی یعنی واگذاری بازارهای منطقه به رقبا.

موسی پور اظهار داشت: من از شما می خواهم که در مجلس بگویید که من همزمان با 13 آبان و قبل از 13 آبان می خواهم تمام بخشنامه‌ها را لغو کنم . 

صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز بیان داشت: فضای امروز برای اقتصاد کشور مخصوصا در حوزه صنعت فضای بسیار بدی است و امیدواریم که حضور شما تاثیرگذار باشد و مشکلات فعالین اقتصادی برطرف شود. 

وی اظهار داشت: شما در تدوین لایحه رفع موانع تولید خدمات بزرگی انجام دادید، اما در اجرای آن هیچ رقم موفقیتی نداشتیم و امروز نتیجه این مسائل و بحران هایی که در اقتصاد کشور دیده می شود بر می‌گردد به عدم تعامل مسئولان کشور با سیاست های وزارت صنعت ، معدن و بازرگانی و باید این مسائل حل شود.

خودروسازها به جای جذب نقدینگی، بدهی خود را به بانک ها بپردازند

در ادامه جلسه فعالان بخش خصوصی با رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، مجتبایی مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: ما خواهش می‌کنیم در برنامه های حمایت از تولید به کل زنجیره تولید توجه شود، زیرا برنامه ای برای تولید وجود ندارد.

در ادامه مظفر علیخانی معاون فنی و بازرگانی اتاق بازرگانی ایران گفت: ما شاهدیم که وزارت صنعت به شدت علاقه‌مند است که علاوه بر حوزه سیاستگذاری به امور تصدی گری وارد شود.

ماشاء الله عظیمی دبیر کل ا تاق تعاون گفت: در اواضاع بد اقتصادی مردم در تله خودروسازها افتاده اند و خودروسازها توانسته اند اغلب نقدینگی ها را جذب کنند، بنابراین لطف کنند بدهی خود را به بانک ها بپردازند و دیگر وزیر صنعت چانه نزند که خودرو سازها از قاعده ذینفع مشترک استثنا باشند. الان وقت آن است که دولت به جای بانک ها از خودروسازها قرض بگیرد.

(سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها