سه شنبه / ۱ آبان ۱۳۹۷ / ۰۶:۵۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۰۶۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود

سیف با اشاره به اینکه زمان پرداخت قیمت گندم به کشاورزان از 40 روز به 28 روز کاهش یافته است گفت: مطالبات کشاورزان زودتر از موعد پرداخت می شود.

یزدان سیف در خبر 21 شبکه اول سیما تصریح کرد: تا این لحظه از سال جاری میزان 9 میلیون و 451 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد افزایش تولید را نشان می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارشها در سال 97 شاهد رشد تولیدات زراعی هستیم و دلیل این امر مدیریت صحیح آبرسانی به مزارع است.
سیف تصریح کرد:در این خصوص استان خوزستان حدود پانزده هزار میلیارد ریال یا یک هزار و پانصد میلیارد تومان از محل تولید گندم ، درآمد زائی کرده است، استانهای کردستان و گلستان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم درآمد زائی قرار دارند.
این مقام مسئول اظهار داشت: در مدت زمان یکسال حدود 10 میلیون و ششصد هزار تن مصرف گندم کشور است ، با توجه به دو و نیم میلیون تن گندم باقی مانده از سال قبل تولیدات امسال زارعان نیاز کشور را پاسخگو ­است.
سیف گفت: امسال حدود یک میلیون و هزار و چهارصد و شصت و دو هزار محموله سیصد تا چهار هزار تنی از کشاورزان تحویل گرفته شد. میانگین تولید هر کشاورز در سال گذشته 17 تن بوده که امسال به 20 تن افزایش یافته است ، درآمد میانگین کشاورزان از گندم حدود 26 میلیون تومان بوده ، سال گذشته به ازاء هر کیلو گندم هزار و سیصد و هفت تومان پرداخت کرده ایم که این رقم امسال به هزار و سیصد و بیست و هفت تومان افزایش یافته است.
وی افزود: خوشحالیم که میانگین مدت زمان پرداخت قیمت گندم به کشاورزان از 40 روز به 28 روز کاهش یافته است . البته اطمینان می دهیم که این نرخ برای سال آینده افزایش قابل قبولی داشته باشد.

(سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷) ۰۶:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها