پنج شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۹۹۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

نرخ شانه و کارتن تخم‌مرغ ساعتی افزایش می‌یابد/ کمبود واکسن طیور در کشور

یک مقام مسئول گفت: با وجود آنکه کارتن و شانه تخم‌مرغ در بازار وجود دارد، اما عرضه کنندگان به بهانه نبود کاغذ، قیمت‌ها را ساعتی افزایش می‌دهند.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با انتقاد از افزایش بی سابقه قیمت نهاده‌های تولید اظهار کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ با افزایش 5.5 برابری از 100 تومان به 530 تومان رسیده است.
وی نرخ کارتن تخم مرغ در خرداد ماه را 800 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که قیمت کارتن از 2 هزار و 600 تومان هفته گذشته به 4 هزار تومان افزایش یافته است.
نبی‌پور با اشاره به اینکه شانه و کارتن تخم‌مرغ در بازار وجود دارد، گفت: البته عرضه کنندگان به بهانه نبود کاغذ، قیمت‌ها را ساعتی در بازار افزایش می‌دهند.
بیشتر بخوانید: ثبات نرخ تخم مرغ در بازار/ نیازی به واردات تخم مرغ نداریم
این مقام مسئول ادامه داد: تا دوماه پیش بابت خرید این نهاده‌ها، چک‌های 6 ماهه و هفت ماهه پرداخت می‌کردیم در حالیکه هم اکنون عرضه کنندگان می‌گویند پس از واریز نقدی باید در نوبت بمانید.
به گفته وی، در ماه‌های اخیر، مرغداران دلخوش بودند که بخشی از افزایش هزینه‌های تولید را کارتن و شانه جبران می‌کند اما اکنون قیمت یک کیلو کارتن از تخم مرغ گران تر است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با بیان اینکه سالانه 120 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا مورد نیاز است، تصریح کرد: مسئولان ذی ربط، منابع لازم و ارز کافی برای خرید واکسن را در اختیار ندارند و حال نمی‌دانیم با ورود پرندگان مهاجر در فصل سرما باید چه کنیم.

(پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها