جمعه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۹۷۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو /افراد از ذبح غیر مجاز دام در معابر اجتناب کنند

یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار تا کنون از 64 نفری که مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شده اند، 8 نفر جان خود را از دست داده اند.

کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار از وزارت بهداشت تا کنون  از 64 نفری که مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شده اند،تنها 8 نفر جان خود را از دست داده اند.
به گفته وی امسال روند شیوع بیماری نسبت به سال گذشته از وضعیت پایدار و مساعدتری برخوردار بوده است،اما تعداد فوتی ها همانند سال گذشته است.
بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان تب کریمه کنگو به 64 نفر رسید/ مردم از ذبح دام در معابر و منازل خودداری کنند
امیری روند وضعیت بیماری در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به خنکی هوا و کاهش فعالیت کنه ها پیش بینی می شود که روند بیماری در مقایسه با مدت مشابه سال در حد کمتری باشد.
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در پایان در توصیه ای به افراد تصریح کرد: با توجه به بازگشت حجاج به افراد توصیه می شود که از ذبح غیر مجاز دام در معابر و منازل اجتناب کنند و همواره از مراکز مجاز اقدام به خرید گوشت قرمز کنند،ضمن آنکه در صورت مسافرت به روستاها مراقب باشند تا مورد گزش کنه ها قرار نگیرند.


(جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷) ۰۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها