سه شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۹:۴۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۹۵۰۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی

سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی و نهاده های گلخانه و گیاهان دارویی، ماشین آلات و صنایع وابسته در بوستان گفتگو افتتاح شد.

این نمایشگاه از ششم تا نهم شهریور دستاوردها و اطلاعات تخصصی در زمینه کشاورزی در حوزه باغبانی را به علاقه مندان ارائه می کند.
 
محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 85 شرکت خصوصی، تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های بخش باغبانی در نمایشگاه حضور دارند گفت: محور اصلی نمایشگاه بر ارائه توانمندی های داخل در تولید تجهیزات گلخانه ای تأکید دارد و کسب و کار جدیدی را پیش روی جوانان فارغ التحصیل قرار داده است.
 
وی افزود: در پنج ماه اخیر در کشور حدود 13 هزار و 600 هکتار گلخانه جدید احداث شده و قرار است تا پایان سال 2700 هکتار گلخانه جدید احداث شود.
 
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سومین نمایشگاه بین المللی باغبانی محل تلاقی افکار و نوآوری های فعالان این بخش است.
 
طهماسبی افزود: نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره های گذشته رونق بیشتری دارد و ما شاهد ارائه دستاوردهای نوین علمی در زمینه تولید تجهیزات باغبانی و تولید و تکثیر نهال های مثمر و کشت بافت گیاهان دارویی در کشور با سرمایه بخش خصوصی هستیم.
 
وی بر تقویت و ایجاد زنجیره های تولید تا توزیع در بخش باغبانی تأکید کرد و گفت: در تولید هیچگونه مشکلی نداریم اما مهمترین مشکلات باغداران در بخش عرضه محصول و پس از تولید است که باید با ایجاد زنجیره های تولید تا عرضه به بازار، این مشکلات رفع شود.
 
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: سردخانه، فراوری بسته بندی، حمل و نقل و عرضه به مصرف کننده زنجیره ای است که باید ایجاد شود تا باغداران به سود واقعی خود دست یابند.
 
طهماسبی از ایجاد زنجیره کامل تولید تا توزیع برای محصول سیب و زعفران خبر داد و گفت: تولید کنندگان حلقه های زنجیره تولید تا توزیع را در این دو محصول ایجاد کردند و سبب رونق صنایع تبدیلی و تکمیلی و حضور آنان در بازارهای صادراتی شده است.
 
وی دستیابی به دانش کشت بافت را از بهترین دستاوردهای علمی در بخش باغبانی دانست و افزود: دانش کشت بافت سرمایه های زیادی را جذب کرده است به طوری که فعالان این عرصه برای ارائه محصولات دانش بنیان خود انجمن صنفی و شبکه های عرضه به بازار را ایجاد کردند.
 
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون کشت بافت برای تولید و تکثیر انواع گیاهان زینتی، درختچه ها و تولید نشا نهال های استاندارد کاربرد دارد و کسب و کار سودآوری است.
(سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷) ۱۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها