دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۹۱۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گران شدن مرغ به دلیل افزایش نرخ نهاده‌های دامی

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: از ابتدای سال نرخ نهاده های دامی از جمله ذرت با افزایش 40 درصدی، کنجاله سویا 70 درصد و سایر افزودنی ها 300 درصدی در بازار روبرو شد.

عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد:قیمت مرغ طی یک ماه اخیر به دلیل افزایش هزینه های تولید که از ابتدای سال بر مرغداران وارد شد، با نوساناتی در بازار روبرو شد.
وی افزود: از ابتدای سال نرخ نهاده های دامی از جمله  ذرت با افزایش 40 درصدی، کنجاله سویا 70 درصد و سایر افزودنی ها 300 درصدی در بازار روبرو شد و درنهایت قیمت مرغ در بازار را دستخوش تغییر و تحولاتی قرار داد.
حجت قیمت مرغ زنده در استان تهران را از پایه های اصلی قیمت در سایر  شهرها دانست و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده در استان تهران 6 هزار و 700 تا 7 هزار و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 9 هزار و 500 تا 10 هزار و 500 تومان است.
وی با اشاره به دلایل تفاوت قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر بیان کرد: قیمت مرغ در فروشگاه های مختلف بسته به عواملی نظیر کرایه حمل،میزان فروش فروشگاه ها، اجاره بها و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت است .
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با بهبود شرایط جوی، تولید روند عادی خود را طی خواهد کرد که با این وجود انتظار می رود که نرخ کنونی مرغ در بازار تداوم داشته باشد تا مرغداران با چالش جدی در صنعت مواجه نشوند.
قیمت مرغ 10 هزار 600 تومان است
یک منبع آگاه از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 200 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 10 هزار و 600 تومان است.
وی افزود: با توجه به امتناع مرغداران در عرضه مرغ پیش بینی می شود که قیمت مرغ گرم آماده طبخ در خرده فروشی های سطح شهر برای فردا به 11 هزار تومان برسد چرا که هم اکنون نیمی از کشتارگاه ها خالی از مرغ توزیعی هستند.
این منبع آگاه در پایان تصریح کرد: البته با افزایش جوجه ریزی و ازدیاد عرضه از اول شهریور ماه پیش بینی می شود که قیمت مرغ به نرخ متعادلی در بازار برسد.

(دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها