جمعه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۷۸۹۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فراورده های روغنی

70 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شد

یک مقام مسئول گفت: تاکنون 325 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شده و معادل 70 درصد این رقم به کشاورزان پرداخت شده است.

علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برداشت کلزا هفته آینده به پایان می‌رسد، اظهار کرد: براساس آخرین آمار 325 هزارتن کلزا از کشاورزان خریداری شد که تاکنون بیش از 674 میلیارد تومان معادل 70 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.
به گفته وی، اگرچه امسال پیش‌بینی می‌شد که تولید کلزا به بیش از 350 هزارتن برسد، اما به سبب خسارت سرمازدگی اخیر این میزان به 330 هزارتن تا پایان فصل برداشت خواهد رسید.
مهاجر با اشاره به اینکه امسال از مجموع تولید کلزا 130 هزارتن روغن استحصال خواهد شد، بیان کرد: 205 هزارتن کنجاله از دانه‌های کلزا تولید می‌شود و 16 تا 18 درصد روغن مورد نیاز از منابع داخلی تأمین می‌شود که این امر 450 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت.
مجری طرح دانه‌های روغنی ادامه داد: براساس قانون خریدتضمینی، دولت همه ساله باید قیمت تضمینی محصولات را نسبت به تورم افزایش دهد و این درحالی است که در چند سال اخیر قیمت این محصول را بر مبنای قانون افزایش نداده‌ایم، انتظار می‌رود امسال این رقم جبران شود تا کشاورزان به سمت و سوی محصولات بازار پسند و غیر استراتژیک که مورد نیاز کشور نیست، نروند.
به گفته وی، میزان واردات دانه‌های روغنی به میزان واردات روغن خام بستگی دارد، اما نظر برآن است تا میزان واردات دانه‌های روغنی افزایش یابد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه متوسط سرانه روغن جهانی برای هر نفر 12 کیلو است، تصریح کرد: متوسط سرانه مصرف در ایران 20 کیلو است و به سبب بی‌کیفیتی روغن‌های وارداتی نسبت به داخلی و افزایش سرانه مصرف، میزان گرفتگی عروق و سکته‌های قلبی بالا است.

(جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷) ۱۷:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها