پنج شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۸۹۶۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های لبنی

وارنا راه می افتد

فرماندار شهرستان ورامین اعلام کرد: با همکاری یک موسسه مالی و اعتباری کارخانه شیر وارنا فعالیت مجدد خود را آغاز می کند.

کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید هزار تن محصولات لبنی در روز سال 1386 افتتاح شد ولی پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی مشکلات این کارخانه آغاز و کار به جایی رسید که اکنون به طور کامل تعطیل و 600 نفر از کارگران آن نیز بیکار شده اند.
معوقه بانکی، بدهی به دامداران و کارگران از مهمترین مشکلات مالی کارخانه شیر وارنا اعلام شده است.
محمدرضا یوسفی فرماندار ورامین اظهارداشت: طی ماه های اخیر مسئولان شهرستان ورامین با ده ها گروه فعال در صنایع لبنی مذاکره کردند و بیش از 40 جلسه تخصصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت،معاونان وی و نیز دیگر دستگاه ها برگزار کرده اند تا بتوانیم به توافقی اصولی برای گذر از بحران شرکت وارنا برسیم.
وی تاكید کرد: کارخانه وارنا برای دولت و مردم منطقه اهمیت زیادی دارد و تجهیزات آن از فناوری روز برخوردار است که امروز نمی توان نمونه آن را از اروپا وارد کرد بنابراین راه اندازی مجدد آن از اولویت های شهرستان محسوب می شود.
طی ماههای گذشته کارگران بیکارشده وارنا چندین بار در شهرستان ورامین تجمع کرده بودند که فرماندار ورامین درباره مشکلات این کارخانه گفته بود: دولت به منظور رفع مشکلات این کارخانه 250 میلیارد تومان تسهیلات داده و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری به این پول نیاز است و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.
یوسفی در ادامه بیان کرد: اکنون با یک موسسه مالی و اعتباری در خصوص واگذاری کارخانه وارنا به توافق هایی رسیده ایم و مالکان کارخانه نیز با این امر موافقت کرده اند.
وی گفت: بیش از 85 درصد مراحل واگذاری کارخانه وارنا به این موسسه مالی و اعتباری انجام شده و با مشوق هایی همچون ارائه مجوز تولید شیر خشک، کره و آب معدنی زمینه را برای این مهم فراهم کرده ایم.
فرماندار دماوند تاکید کرد: دامداران ورامین سالانه 140 هزار تن شیر تولید می کنند و راه اندازی این کارخانه مهم لبنی استان تهران می تواند به تولید شیر در شهرستان و فعالیت بیشتر دامداران کمک شایانی کند؛ضمن آنکه تعداد زیادی از افراد جویای کار را نیز مشغول به فعالیت خواهد کرد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

(پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها